رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : تامین اجتماعی با بحران روبه‌رو است

سلامت نیوز : تامین شرایط و فعال‌سازی امكانات از جمله راهكارهایی بود كه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته به مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران سازمان تامین اجتماعی توصیه كرد. به هر حال این سازمان در دولت دهم روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و شاید پرحاشیه‌ترین سازمان بود. در دولت یازدهم اما همگان انتظار داشتند كه این روند متوقف و سازمان تامین اجتماعی بار دیگر به روزهایی بازگردد كه مایه افتخار اعضای آن بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ دیروز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تامین شرایط و فعال‌سازی تمام امكانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی در شرایط جدیدی كه سازمان تامین اجتماعی به دلیل سوءاستفاده‌ها و بی‌تدبیری‌های گذشته با بحران‌های جدی روبروست، از جمله شرایطی است كه می‌تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتر افرادی را كه به این مجموعه چشم امید دارند برگرداند. آیت‌ا... هاشمی تاكید كرد: دولت یازدهم نه‌تنها مخالف ادامه روند كارهای اجرایی به روال سال‌های قبل است، بلكه با پایبندی به اصول و قوانین، به دنبال حل بحران‌های ایجاد شده برای این سازمان است.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی باید تضمین‌كننده امید نسبت به امروز و فردای آحاد مردم به ویژه نیازمندان باشد و امیدوارم مسئولان آن با صداقت و پشتكاری كه دارند بتوانند كارها را سروسامان ببخشند. وی تامین اجتماعی را از جمله اركان تحقق، عدالت در جامعه دانست و رسیدگی به موقع به امور بیمه‌شدگان و برخورداری آنان از پوشش‌های تامین اجتماعی از جمله درمان، بازنشستگی، تضمین معیشت، سلامت نیروی كار، ایجاد آرامش خاطر و امید به آینده آنان را مورد تاكید قرار دارد. هاشمی‌رفسنجانی با توجه به پیش‌بینی طرح تامین اجتماعی جامع در اواخر دولت سازندگی و پیگیری نشدن آن در دولت اصلاحات به علت عدم تامین مالی گفت: یكی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم، تامین بیمه اجتماعی جامع برای همه افراد از بدو تولد تا پایان عمر است كه امیدوارم در دولت جدید این طرح مهم پیگیری شود و به سرانجام برسد.

در این صورت افتخار بزرگی برای دولت و نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت و تامین آینده همه اقشار مردم خواهد بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جذب مدیران در چارچوب اصول حرفه‌ای با تحصیلات مرتبط و ایجاد ثروت با شركت در پروژه‌های بزرگ ملی را موثر دانست و افزود: تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی كار و تشویق همكاری‌های جمعی در ارتقای درآمد طبقات كم‌درآمد و متوسط، استفاده آسان آنها از خدمات تامین اجتماعی را بیش از پیش تسهیل می‌كند.

در ابتدای این دیدار سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ارائه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت این سازمان پرداخت و گفت: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از 38 میلیون نفر از جمعیت كشور، بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای كشور و دومین تولیدكننده درمان است. وی افزود: در نظامات بیمه‌ای با افزایش سن امید به زندگی، سن بازنشستگی هم افزایش پیدا می‌كند، اما در كشور ما با وجود افزایش سن امید به زندگی به 74 سال، سن بازنشستگی از 60سال به 52سال كاهش پیدا كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha