سلامت نیوز :یک میلیون نفر از افراد در انتظار دریافت خدمات مستمر بهزیستی در سال آینده به صورت کامل و مستمر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب به خراسان گفت: یکی از اولویت های فرابخشی این سازمان توسعه خدمات مستمر به افرادی است که در فهرست انتظار و نوبت دریافت خدمات مستمر و پوشش حمایتی کامل هستند. همایون هاشمی تعداد این افراد را یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد از خدمات غیرمستمر بهره مند هستند که بر اساس برنامه ریزی ها و با کمک خیران و منابع دیگر که از محل صرفه جویی و بهره وری بالای سازمان حاصل هستند ، سال ۹۳ تمام افرادی که در انتظار دریافت خدمات مستمر یعنی مستمری و دیگر خدمات هزینه بر هستند، وارد چرخه خدمات مستمر خواهند شد.

سطح بندی خدمات برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درباره مهم ترین برنامه های سازمان برای معلولان اظهار کرد: توانمندسازی و هوشمند کردن خدمات از طریق صدور کارت هوشمند و سطح بندی خدمات برای معلولان در ۳سطح معلولیت های خیلی شدید، شدید و متوسط، ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حضور معلولان در جامعه و ارائه تسهیلات ویژه به آن ها از مهم ترین برنامه های ماست. هاشمی با اشاره به مناسب سازی معابر برای حضور معلولان در جامعه خاطرنشان کرد: دبیرخانه مربوطه را در این زمینه فعال کرده ایم و جلسات مکرری با دستگاه ها و سازمان ذی ربط داریم و خواسته هایمان را برای تحقق این هدف مطرح می کنیم.

همایون هاشمی در ارتباط با وضعیت بودجه این سازمان افزود: خوشبختانه بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال جاری ۴۰درصد رشد دارد و ۱۳۶۰میلیاردتومان در ردیف های اصلی بودجه تعیین شده است. بر این اساس ظرفیت های خوبی برای سازمان ایجاد شده است که باید از آن در راستای منافع مددجویان و جامعه هدف استفاده کنیم. این سازمان به ویژه در بحث بیمه، عیدی و مستمری، توانست در سال ۹۰ به تمام تعهدات خود عمل کند و این امر نشان دهنده برنامه محور بودن سازمان است که بر اساس برنامه بودجه ای کاربردی و عملیاتی در مسیر اهداف خود حرکت می کند. وی در پاسخ به سوالی درباره اولویت های کاری این سازمان در سال ۹۳ تصریح کرد: حدود ۵۵درصد از منابع به حوزه توانبخشی، توانمندسازی حرفه ای، توسعه بیمه مکمل و بیمه پایه و همچنین اشتغال و مسکن مددجویان اختصاص می یابد. در کنار این موضوع حمایت و افزایش یارانه مراکز نگهداری معلولان هم در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

اصلی ترین دغدغه در حوزه اجتماعی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۴۵درصد منابع نیز به حوزه اجتماعی و پیشگیری تعلق دارد که در این بخش اصلی ترین دغدغه سازمان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یعنی اشتغال، مسکن و توسعه جامع بیمه های مکمل و پایه است.

هاشمی افزود: از دیگر اولویت های ما توسعه اورژانس اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ آن است که مطمئن هستیم در کاهش آسیب های اجتماعی کاری بسیار اثربخش خواهد بود. از دیگر دغدغه های اصلی در حوزه اجتماعی تقویت کلینیک های مددکاری و مراکز کاهش طلاق است. رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان ساخت: در حوزه پیشگیری اولویت های اول آگاه سازی عمومی، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها با توسعه بنیادها و مراکز مشاوره ژنتیک و توسعه و حمایت از مراکز مشاوره تخصصی است.هاشمی در تبیین اولویت های حوزه مشارکت های مردمی این سازمان یادآور شد: اشتغال، مسکن، توسعه، تثبیت و تقویت شبکه های اجتماعی و مراکز بهزیستی در اولویت فعالیت های این بخش قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha