سلامت نیوز : مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه مناسب نیست به فعالیت کارگروه نجات دریاچه اشاره کرد و گفت: گزارش اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه انجام می شود باید به رئیس کارگروه نجات دریاچه ارسال شود.

حسن عباس ‌نژاد در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه، نتیجه عملکرد نادرست ما است، گفت: نتوانسته ایم برای نجات دریاچه ارومیه از بحران اقدامی جدی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه دامنگیر بسیاری از مردم شهرها و روستاها خواهد شد، گفت: نابودی این دریاچه و سایر تالاب های استان خسارت های مادی و معنوی جبران ناپذیری به همراه دارد.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، نابودی تنوع زیستی در این منطقه و افزایش پدیده ریزگردها از پیامدهای نابودی دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آن خواهد بود.
عباس نژاد با اشاره به فعالیت کارگروه نجات دریاچه ارومیه افزود: کارگروه نجات دریاچه ارومیه تا کنون 19 مصوبه داشته که برخی از این مصوبات می تواند عملیاتی شود، اما متاسفانه اعتباری که برای نجات دریاچه ارومیه پیش بینی شده 20 میلیارد تومان است.
وی در ادامه گفت: همچنین پروژه ‌های 19 گانه مصوب شده و کارهای اجرایی هم پیگیری می‌ شود که امید است با توجه به پیگیری‌ های سازمان محیط زیست شاهد بهره برداری از پروژه ها و تامین حق آبه دریاچه باشیم.
عباس‌ نژاد تأکید کرد: همچنین گزارش اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه انجام می شود باید به رئیس کارگروه نجات دریاچه ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha