چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 106513

سرطان در مردان 3 برابر زنان است

سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بروز سرطان در مردان بیش از دو تا سه برابر زنان است که سلامت این قشر را به شدت تهدید می‌کند.

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هفته اول اسفند ماه به عنوان هفته سلامت مردان اظهار داشت: این هفته به نام «سوانح و حوادث در کمین مردان است» نامگذاری شده که با توجه به ضرورت مراقبت در مقاطع مختلف ضرورت دارند مردان نیز به سلامتی خود بیش از گذشته اهمیت دهند.

وی به یک باور غلط در جامعه اشاره کرد و افزود: بر اساس این باور احساس می‌شود که مردان قوی‌تر از زنان هستند و هیچ وقت بیماری سراغ آنها  نمی‌آید و بر همین اساس مردان نیز سلامتی خود را مورد توجه قرار نداده و گاه زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که امراض و بیماری جان آنها را به خطر انداخته است در حالی که با اقدامات پیشگیرانه بهتر می‌توانیم جلوی برخی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها را در مردان بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه پنج برابر زنان حوادث و سوانح مردان را در معرض خطر و آسیب قرار داده است، عنوان کرد: آسیب اعتیاد در مردان 10 برابر زنان، سقوط از بلندی پنج برابر زنان و بیماری‌های شدید و سرطان‌ها دو تا سه برابر زنان در آقایان مشاهده می‌شود که این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردان ما باید به حفظ سلامتی خود بیشتر اهمیت دهند.

پورفرضی یادآور شد: ما در این زمینه تلاش می‌کنیم تا با ارائه برنامه‌های آموزشی و در طول این هفته با ویزیت مردان سعی کنیم تا آنها را از میزان سلامتی و عافیت خود مطلع سازیم و اگر علائم بیماری نیز مشاهده شد با هشدارهای به موقع این علایم برطرف شود.

این مسئول تاکید کرد: در این هفته سعی شد در کنار برنامه‌های آموزشی توزیع تراکت و برخی آگاه‌سازی‌ها از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها مردان جامعه را نسبت به خطراتی که آنها را به صورت جدی تهدید می‌کند مطلع سازیم تا بدانند که با چه خطرات و آسیب‌هایی روبرو هستند و نسبت به پیشگیری از آن اقدام لازم را انجام دهند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل با یادآوری اینکه نباید توجه به سلامتی مردان تنها به یک هفته در طول سال محدود و منحصر شود، گفت: سازمان بهداشت جهانی با انتخاب شعار «سوانح و حوادث در کمین مردان است» تلاش کرده است تا به هر نحو ممکن سلامتی آنها را مورد توجه قرار دهد چرا که بخش مهمی از وظایف بیرون از منزل و کسب درآمد و تامین معاش خانواده بر عهده مردان است و ارتقای سلامت آنها می‌توانند جامعه را ما با نشاط و سرزنده کند.

پورفرضی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: ما با ارائه جزوات آموزشی و برخی آگاه‌سازی از طریق مراکز بهداشت سعی داریم به ارتقای سلامت مردان کمک کنیم چرا که امید به زندگی در مردان به نسبت زنان بیشتر است و این شاخص باید به هر نحو ممکن ارتقا یافته و زمینه سلامتی بیش از بیش مردان جامعه فراهم آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha