انتقاد از عدم تجمیع بیمه ها/ سازمان بیمه سلامت فقط یک تابلو دارد
سلامت نیوز :رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه تجمیع بیمه‌ ها طرحی بلاتکلیف است،‌ گفت: تجمیع بیمه‌ ها برای آن است که بدون هیچ تبعیضی بحث عدالت در سلامت اجرا شود اما متاسفانه از بیمه سلامت ایرانیان، تنها تابلوی آن نصب شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ؛ دکتر حسینعلی شهریاری در تشریح آخرین وضعیت تجمیع بیمه‌ها،‌ افزود: به طور حتم تا اراده‌ای جدی در دولت وجود نداشته باشد بحث تجمیع بیمه‌ها نیز تحقق نمی‌یابد.

وی ادامه داد: امروزه افرادی که از بنیه مالی برخوردارند مشکلی برای درمان خود ندارند اما دیگر افراد جامعه که در وضعیت مالی نامناسبی به سر می‌برند در روند درمان خود از لحاظ پرداخت هزینه‌های درمان با چالشهای جدی مواجه هستند که انتظار می‌رفت با تجمیع بیمه‌ها این ناعدالتی از میان برداشته شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه تجمیع بیمه‌ها تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: در این شرایط امید است با همت و تلاش مسئولان به ویژه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تجمیع بیمه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجمیع بیمه‌ها برای آن است که بدون هیچ تبعیضی بحث عدالت در سلامت اجرا شود و همه افراد جامعه در بیمه‌ای پایه، خدمات مشترکی را با یک دفترچه بیمه دریافت کنند.

شهریاری درباره بیمه نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات، یادآور شد: در قانون رسیدگی به وضعیت این بیمه‌ها باید با نظر مقام معظم رهبری باشد که ایشان نیز اعلام کردند اگر تجمیع بیمه‌ها به طور مطلوب حالت اجرایی به خود گرفت آن زمان بیمه نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اکنون هیچ بیمه‌ای تجمیع نشده و این مهم همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و از بیمه سلامت ایرانیان تنها تابلوی آن نصب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha