سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: در بودجه سال 93 افزایش مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه ‌دار متاهل با اولویت بدسرپرست و بی ‌سرپرست، حمایت از کودکان کار، حمایت و تعالی و تحکیم خانواده لحاظ نشده است.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌ ها تنها مجاز به اجرای این قانون هستند اما در عین حال بودجه لازم نیز برای افزایش مرخصی زایمان پیش‌ بینی نشده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از اقداماتی که می شود در این راستا انجام داد، افزایش مرخصی زایمان و اجرای آن بود که متاسفانه نه برای آن اعتباری در نظر گرفته شد و نه اینکه دستگاه ها تمایل به اجرای آن دارند.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: افزایش مرخصی زایمان قانون مصوب مجلس و قابل اجراست که باید در درون بودجه دستگاه‌ ها به آن پرداخته شود اما اجرای این قانون برای دستگاه ها مجاز شمرده شده است. بنابراین به دلیل مکلف نکردن دولت و مشخص نشدن محل تأمین اعتبار، این قانون هنوز بلاتکلیف است.
وی خاطرنشان کرد: بودجه ‌ای برای دستگاه ‌های اجرایی به منظور اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان و پرداخت حقوق سه ماه پایانی مرخصی زایمان تا 9 ماه تخصیص داده نشده پس دستگاه ها چطور می توانند به زنان شاغل این تسهیلات را ارائه دهند.
همچنین شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان نیز با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی دولت اعلام کرد: بررسی افزایش مرخصی زایمان یکی از دستورات جلسه‌ کمیسیون اجتماعی دولت بود و کمیسیون تخصصی که مامور بررسی این قانون بود، درباره نحوه اجرایی کردن آن، پیشنهاداتی داد اما به علت به اتمام نرسیدن بررسی ‌ها به منظور کار کارشناسی دقیق‌ تر، تصمیم ‌گیری در این زمینه به جلسه‌ های بعدی موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha