چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 106548
سلامت نیوز :  دبیر اجرایی دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران از حضور چشمگیر پرستاران در این کنگره خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سعید حسینی با اشاره به همکاری گروههای فیزیوتراپی و پرستاری با این گنگره گفت: حضور این گروهها در این کنگره بسیار چشمگیر است، به گونه ای که هر کدام از این  گروه ها نیز در سالنی مجزا به تبادل اطلاعات در مورد آخرین دستاوردهای مربوط به این رشته در بحث قلب و عروق می پردازند.

وی افزود: دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امسال همزمان با نوزدهمین کنگره انجمن قلب و عروق ایران با همکاری 7 انجمن علمی مرتبط شامل انجمن جراحان قلب، انجمن بیهوشی قلب، انجمن اکوکاردیوگرافی، انجمن فیزیوتراپی شاخه قلب و عروق، انجمن پرفیوژن، انجمن داروسازی شاخه قلب و عروق، انجمن علمی پرستاران قلب از بعد از ظهر امروز به مدت چهار روز در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

حسینی گفت: این کنگره با حضور حدود 4 هزار متخصص رشته های مختلف مرتبط با قلب و عروق از داخل و خارج کشور، در سالن اجلاس سران به طور همزمان در 8 سالن برگزار می شود.

وی افزود: در این کنگره حدود 40 مهمان از خارج از کشور داریم که عمدتاً متخصصان ایرانی برجسته ای هستند که موقعیتهای علمی ممتازی در دیگر کشورها دارند. تعدادی از مهمانان خارجی نیز متعلق به ملیت های غیر ایرانی هستند و از برجسته ترین متخصصان رشته های مختلف مرتبط با قلب و عروق در جهان محسوب می شوند.

این جراح قلب اضافه کرد: در این کنگره علاوه بر بررسی اطلاعات جدید و روز دنیا در خصوص امراض قلبی و عروقی، یکسری برنامه های جانبی نیز برگزار می شود که  از آن جمله می توان به کارگاه روش تحقیق با حضور اساتید برجسته این رشته که با ژورنال های اروپایی همکاری دارند برای آموزش نگارش مقالات علمی و شیوه بررسی مقالات علمی برای امتیاز دهی، اشاره کرد.

وی گفت: همچنین کارگاه پزشکی قانونی و بیماریهای قلبی - عروقی با حضور اساتید برجسته این حوزه از جمله دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران و پرفسور ایرج گنج بخش که از برجسته ترین شخصیتهای علمی فرانسه و عضو گروه پزشکی قانونی پاریس است ، برگزار می شود و این اساتید تجربیات خود از وضعیت پزشکی قانونی در ایران و فرانسه را ارائه می کنند.

حسینی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی از آخرین محصولات و تجهیزات پزشکی مرتبط با رشته قلب و عروق نیز از دیگر برنامه های جانبی دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران است.

دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران تا روز جمعه 9 اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha