سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی گامی بزرگ در مستند سازی نظام سلامت کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی اکبر سیاری در جلسه‌ای که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و معاون مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار دانشگاه در خصوص اجرای برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی برگزار شد، با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در ایران از سال 1363 در قالب شبکه‌های بهداشتی درمانی در شهرستان‌های مختلف استقرار یافت و از سال 84 نیز پزشکان خانواده در این سیستم به کار گرفته شدند و امکان دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم فراهم کرده است.

دکتر ابراهیم گلمکانی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با تاکید بر این که برنامه ملی ثبت تجارب برای نخستین بار توسط خراسان شمالی در سطح کشور مطرح شده است، افزود: برنامه ملی تجارب و کارکردهای مطلوب نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی با اجزای مختلف خود می‌تواند نقش ارزنده‌ای در مستند سازی عملکرد نظام سلامت کشور و به تبع آن تولیدات علمی کشور داشته باشد.

وی افزود: اجزای اصلی این برنامه شامل دبیرخانه دائمی ثبت و انتشار تجارب، شبکه تحقیقات، پورتال ملی تجارب و مجله بین المللی تجارب به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

گلمکانی همچنین به پیشنهاد اعطای جایزه ملی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تجارب و کارکردهای مطلوب برگزیده به طور سالانه اشاره کرد و اظهار داشت: این جایزه موجب ارتقای جایگاه ایران به عنوان یکی از تلاشگران عرصه سلامت در سطح ملی و بین‌المللی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha