سلامت نیوز : رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم توجه به مدیریت هوشمند مبتنی بر نوآوری در نظام سلامت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر صفدری در نشست خبری سمینار راهبردهای نوآوری و مدیریت فناوری در مراکز بهداشتی درمانی گفت: توسعه عدالت اجتماعی در نظام مراقبت از ارکان اصلی است. افزایش سن جمعیت کشور و افزایش سن امید به زندگی در کشور، افزایش دانایی و افزایش تخصص‌ها از جمله مواردی است که بر میزان درخواست‌های مراقبت می‌افزاید. بر این اساس به کیفیت بهتر در ارایه خدمات نیاز داریم.

وی افزود: در این زمینه چالش عمده ما هزینه‌های تامین خدمات و مواردی است که جوامع دیگر نیز با آن‌ها دست به گریبانند. در کنار این چالش‌ها طبیعتا استفاده از بستر فناوری‌ها اجتناب ناپذیر است. مجموعه چنین چالش‌هایی ایجاب می‌کند که فرایندهایی را برای مدیریت بهتر داشته باشیم.

صفدری مدیریت هوشمند مبتنی بر نوآوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: این موضوع دستاورد بزرگی در کشورهای پیشرفته جهت کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع است. البته در کشور ما نیز در زمینه توسعه عدالت اجتماعی و مقابله با چالش‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به ابزارهای نوآورانه در مدیریت نظام سلامت، گفت: فرآیندهای نوآوری باید با دید بنیادی دنبال شوند.

صفدری گفت: نوآوری تجلی واحدهای اندیشه پویا برای تبادل افکار و ایده، جلب مشارکت تمام ذینفعان و ایجاد بازارهای مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که در فرایند خدمات نظام سلامت مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha