سلامت نیوز : سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز در گزارشی اعلام کرد: به رغم کمک‌های انجام شده به افغانستان، خدمات درمانی در این کشور هنوز به شدت محدود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ‌بر اساس گزارش این سازمان از آنجا که نرخ تلفات و آسیب‌دیدگی ناشی از خشونت‌ها در افغانستان بالاست، بحران دریافت خدمات درمانی در این کشور ریشه‌دارتر و جدی‌تر شده است.

در این بررسی که طی شش ماه در سال 2013 میلادی و روی بیش از 800 بیمار در بیمارستان‌های هلمند،‌ کابل، «خوست» و «قندوز» انجام گرفت، مشخص شد افراد برای دریافت کمک‌های درمانی با خطرات جدی و اغلب مرگبار روبرو هستند.

همچنین بیشتر مردم افغانستان در صورت نیاز به دریافت کمک‌های درمانی به دلیل مشکلات امنیتی مجبور می‌شوند به جای استفاده از نزدیکترین مراکز درمانی به مراکز دورتر مراجعه کنند. علاوه بر این بیماران از کمبود دارو در کلینیک، فقدان نیروی متخصص و هزینه بالای درمان شکایت دارند. همچنین برخی از آنان از ترس خطرات احتمالی مسافرت به مناطق دورتر برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی دیرتر برای درمان اقدام می‌کنند تا جایی که بیماری‌شان شدیدتر و وخیم‌تر می‌شود.

«کریستوفر استوکز»، مدیرکل سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز گفت: از هر پنج بیماری که با او مصاحبه کردیم یک نفر طی سال گذشته میلادی به دلیل کمبود دسترسی به مراقبت‌های درمانی یکی از اعضای خانواده‌اش را از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha