چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 106567

سلامت نیوز : کافی است تنها اسم «آنتالیا»، «استانبول»، «سنگاپور»، «مالزی» و.... را در اینترنت جست و جو کنید تا بخواهید اطلاعاتی درباره این شهر‌ها داشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین ؛ صفحه‌ای در مقابل شما باز می‌شود که زیبا‌ترین عکس‌ها را از اماکن دیدنی این شهر‌ها نشان می‌دهد و مدام نوشته‌های درشتی با حالت چشمک زن، بیننده را دعوت به استفاده از تورهای ارزان قیمت می‌کند. عکس‌هایی که با ترفند‌های عکاسی چنان زیبا نشان داده می‌شود که هر انسانی را به وجد می‌آورد و با خود می‌اندیشد که با هزینه‌ای کم به چه جا‌ها که نمی‌توان رفت!

این شگرد کسانی است که تورهایی برای خارج از کشور برگزار می‌کنند و نیتشان فقط به جیب زدن پول مردم است؛ زیرا وقتی افرادی تورهایی را از روی این عکس‌ها انتخاب می‌کنند و با مشقت به کشور مورد نظر می‌رسند تازه متوجه می‌شوند فریب خورده‌اند و اینجا، آنجایی نیست که آنها فکر می‌کرده‌اند!

مسافرانی که کلاه سرشان می‌رود
این روز‌ها که به پایان سال نزدیک می‌شویم هرچند بیشتر کسانی که برنامه‌ای برای سفر نوروزی خارجی دارند تا حالا بلیت‌هایشان را هم خریده‌اند، اما هنوز کسانی هستند که فریب شرکتهایی را می‌خورند که تورهای لحظه آخری را با ارزان‌ترین قیمت به کسانی می‌فروشند که هم دلشان می‌خواهد سفر خارج از کشور داشته باشند و هم پول ندارند.

خانمی که فریب یکی از این تورهای لحظه آخری را خورده است، می‌گوید: به هیچ وجه دیگر حاضر نیستم سفر خارج از کشور داشته باشم آن هم با تورهای نا‌شناسی که اصلا معلوم نیست به کجا وصل هستند و چکار می‌کنند و آیا اساسا مجوز برگزاری تور را دارند یا نه؟ یکبار که قرار بود با یکی از این تورها به ترکیه بروم از اینجا وعده داده شد که به هتل پنج ستاره خواهیم رفت و یک وعده پذیرایی و گشت در شهر و... خواهیم داشت. اما من به همه آنهایی که می‌خواهند به ترکیه و یا کشورهای مشابه سفر کنند هم گفته‌ام مفهوم پنج ستاره در این کشور‌ها با کشور ما خیلی فرق دارد! در کشور ما به هتلهای بسیار شیک و مجلل رتبه پنج ستاره می‌دهند، اما در این کشور‌ها هتلهای به اصطلاح پنج ستاره مثل سه ستاره‌های ما هم نیستند. حال اگر توری وعده رفتن به هتل سه ستاره را بدهد که مطمئن باشید به مسافرخانه‌ای با سطح بسیار پایین خواهید رفت!

گنجشک رنگ شده جای قناری!
این مسافر که به گفته خودش، سرش کلاه رفته تاکید می‌کند: در این تور مثلاً ارزان که اتفاقا ارزان هم نبود چون پول هر چیزی را در آن کشور جدا از مسافر می‌گرفتند، به جای یک وعده غذا، یک ساندویچ سرد و کوچک می‌دادند و برای گشت در شهر باید مثلاً 60 دلار می‌پرداختیم در حالی که تاکسی‌ها نزدیک هتل در گرانترین شکل ممکن همین گشت را با 30 دلار انجام می‌دادند.

آقای دیگری که توسط همین تور‌ها به سفر خارج از کشور رفته، می‌گوید: طبق عکس‌هایی که ما از هتل محل اقامتمان و حتی نام هتل در اینترنت دیدیم، هتل بسیار شیک بود، اما وقتی به کشور ترکیه رسیدیم ما را به مسافرخانه‌ای با‌‌ همان نام بردند که هیچ گونه امکانات رفاهی نداشت.

پس از سه روز در روز آخری که قرار بود به ایران برگردیم متوجه شدیم این مسافرخانه، در دیگری هم دارد که در خیابان پشتی است و آن در اصلی هتلی بود که به ما وعده داده شده بود! اما قسمتی در همین هتل بود که شبیه مسافرخانه‌ها بود و برای تورهای ایرانی‌ها در نظر گرفته شده بود!
خانم دیگری هم که تجربه سفرهای زیادی را دارد چنین می‌گوید: اگر کسی قصد سفر به کشورهای اطراف را دارد باید بگوییم پولش را هدر می‌دهد، چون جایی مثل آنتالیا هیچ چیز دیدنی ندارد و تمام وقت مسافر در هتل می‌گذرد. اگر هم قرار است از ساحل استفاده کنید بهتر است به جزایر خودمان بروید و از دیدنی‌های جزیره کیش یا قشم استفاده کنید.

وی می‌گوید: به باور من کسی که می‌خواهد سفر خارج از کشور برود بهتر است کمی بیشتر هزینه کند، اما دیدنی‌های کشورهایی مانند اسپانیا و یونان را ببیند.


مسافران فریب نخورند
بهاره سنگی یکی از برگزار کنندگان تور‌های خارجی در یک موسسه اسم و رسم دار می‌گوید: شرکتهای زیادی که مثل قارچ هم رشد کرده‌اند وعده می‌دهند مثلاً تور آنتالیا 700 هزار تومان. اما واقعاً کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که یک مسافرت خارج از کشور با 700 هزار تومان انجام شود؟ بلیت هواپیما و وعده‌های غذا و گشت‌های داخل شهر و پول هتل را که حساب کنی حداقل سه برابر این قیمت می‌شود. معلوم است این تور کلاهبرداری است.
وی می‌افزاید: به عنوان کسی که سالها در حال برگزاری تور در کشورهای مختلف هستم به مسافران توصیه می‌کنم حتی به شرکتهایی که تور‌های داخلی را با قیمتهای باور نکردنی برگزار می‌کنند اعتماد نکنید، چون حتماً کلاهبرداری است چه برسد به اینکه این تور‌ها برای خارج از کشور باشد. در آنجا دیگر دستتان کاملا بسته است و مجبور هستید همه آنچه را نمی‌خواهید را تحمل کنید.


هشدار پلیس فتا به مسافران تورهای نوروزی
در همین زمینه رئیس پلیس فتای پایتخت نیز به مسافران نوروزی هشدار داد فریب تورهای ارزان قیمت را نخورند.سرهنگ محمد مهدی کاکوان گفت: چندی پیش پرونده‌هایی مبنی بر فریب افراد در فضای مجازی برای رسیدگی به پلیس فتا ارجاع داده شد و ماموران پلیس فتا با بررسی این پرونده‌ها دریافتند که عده‌ای سودجو با راه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی در فضای اینترنت، اقدام به تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی‌های پلیسی نشان داده این افراد سودجو با قرار دادن عکس‌های جعلی، از تور‌ها و محل‌های اقامت مسافران، افراد را به استفاده از این تور‌ها ترغیب می‌کنند، گفت: بررسی‌ها نشان داده است مسافران پس از واریز وجه نقد به حساب این افراد، دیگر نمی‌توانند با این افراد ارتباطی برقرار کرده و آنها متواری می‌شوند.


ترفند کلاهبرداران حرفه‌ای
کاکوان با بیان اینکه تحقیقات پلیسی از شماری از این پرونده‌ها نشان داده پس از واریز وجه توسط مردم، این پول به حساب خارجی واریز می‌شود، گفت: این در حالی است که کلاهبرداران در قالب شرکتهای توریستی افزون بر ارایه قیمتهای کم، افراد را دعوت می‌کنند تا با خانواده‌های خود به شهرهای داخلی و یا کشورهای سیاحتی سفر کنند.

وی افزود: لازم است با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز و داغ شدن تب سفرهای نوروزی، مسافران دقت لازم را در این زمینه داشته باشند و فراموش نکنند که رفتن به سفرهای خارجی آن هم با امکانات ویژه و با قیمتهای بسیار پایین، تنها می‌تواند ترفند کلاهبرداران حرفه‌ای باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha