عارضه کمتر و برگشت به زندگی زودتر، ارمغان جراحی کم‌تهاجمی

سلامت نیوز : فلوشیپ آندوسکوپی و لیزر ستون فقرات گفت: بازگشت سریع بیمار به زندگی و رسیدن به ارگان آسیب دیده بدون آسیب به ارگانهای سالم بدن از علل اصلی انجام جراحی‌های کم تهاجمی است.

سید علیرضا بصام‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد اعمال جراحی کم تهاجمی اظهار داشت: بازگشت سریع بیمار به زندگی از علل اصلی انجام جراحی‌های کم تهاجمی است.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: در اعمال جراحی کم تهاجمی کاری به اندازه برش پوست نداریم بلکه هدف رسیدن به ارگان آسیب دیده بدون آسیب به ارگانهای سالم بدن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: در این عمل‌های جراحی با استفاده از لیزر و فرستادن دوربین آندوسکوپی به داخل بدن که کار چشم را برای جراح انجام می‌دهد عمل‌های جراحی انجام می‌شود حتی می‌توان از طریق لوله آندوسکوپی، لیزر و ابزارآلات را نیز وارد کرد و از آنها استفاده برد.

وی در پاسخ به پرسش فارس در مورد انواع بیماری‌هایی که می‌توان برای درمان آنها از جراحی کم تهاجمی استفاده کرد، گفت: در آسیب‌های دیسک، تنگی کانال نخاع، برخی انواع تومور و حتی بعضی شکستگی‌ها جراحی غیر تهاجمی کاربرد دارد؛ حتی می‌توان پیچ‌ها را به صورت غیرتهاجمی از طریق سوراخی که در پوست ایجاد می‌شود بعد از جا اندازی شکستگی‌ها در بدن قرار داد.

فلوشیپ آندوسکوپی و لیزر ستون فقرات تصریح کرد: در افراد مسن به دلیل پوکی استخوان شکستگی رخ می‌دهد؛ شکستگی‌هایی که ارتفاع مهره کم است که بدین منظور یک بالن وارد فضای مهره می‌شود و سپس این بالن یا بادکنک را باد کرده تا ارتفاع مهره به سرجای اولش برگردد سپس بادکنک را خارج کرده و به جای حفره ایجاد شده، سیمان ستون فقرات وارد می‌کنیم و جای خالی را پر می‌کنیم.

بصام‌پور اضافه کرد: در گذشته برای این بیماری درمانی نبود اما امروزه با استفاده از عمل جراحی کم تهاجمی می‌توان در عرض یک روز افراد مسن را به زندگی بازگرداند.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: با انجام اپیدوروسکوپی که بواسطه دوربین و از طریق یک لوله خیلی نازک و از طریق سوراخ بالای باسن داخل فضای کانال نخاع شده و به سمت گردن حرکت می‌کنیم بواسطه آن چسبندگی‌های موجود را رفع کرده و در درمان بعضی انواع دیسک و رفع مشکلات عروقی نقش دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش خاطرنشان کرد: در دیسک گردن نیز از لیزر پلاسما برای درمان استفاده می‌کنیم.

وی استفاده از RS را برای دردهای آرتروزی و درمان مفاصل ستون فقرات (فاست) که به دلیل سن بالا یا انحرافات ستون فقرات رخ می‌دهد را نوع دیگری از درمان کم تهاجمی عنوان کرد و گفت: به کمک RS ، عصب تولید کننده حس درد را از بین می‌بریم و درد آرتروز را حذف می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha