کاهش مصرف روزانه دارو با استفاده از سامانه نوین دارورسانی
سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بر نقش موثر سامانه‌های نوین دارو رسانی تاکید کرد و گفت: سامانه های نوین دارورسانی این امکان را فراهم می‌کنند تا داروهایی ساخته شوند که نیاز به مصرف چند باره آنها در طول روز کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر رسول دیناروند در جریان برگزاری ششمین همایش سامانه‌های نوین دارو رسانی ایران و نخستین همایش بین‌المللی سامانه‌های نوین دارو رسانی در خاورمیانه  که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: در ششمین همایش سامانه های نوین دارو رسانی، برای اولین بار دانشمندان مطرح و مهمانهای بین المللی از 5 کشور آفریقای جنوبی، نیوزیلند، مالزی، ترکیه و هلند حضور دارند.

وی در خصوص اهداف این همایش گفت: افزایش دوره دارو رسانی، افزایش اثربخشی و کاهش عوارض جانبی از اهداف عمده این همایش است. همچنین در این همایش تحقیقات انجام شده در خصوص داروهایی که با روشهای نوین تهیه می گردند، ارائه خواهد شد.

دیناروند در خصوص سامانه‌های نوین دارورسانی، گفت: این سامانه ها، سیستمهایی هستند که با هدف افزایش اثربخشی، کاهش عوارض و افزایش طول دوره دارورسانی ساخته می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیمارانی داریم که ناچارند برای یک دوره طولانی از عمر خود، داروهایی را چند بار در روز مصرف کرده و یا تزریق کنند. سامانه‌های نوین دارورسانی این امکان را فراهم می‌کنند تا داروهایی ساخته شوند که نیاز به مصرف چند باره آنها در طول روز کاهش یابد. در این صورت با کاهش دفعات استفاده از دارو، عوارض آن نیز کاهش خواهد یافت و اثربخشی آن بالا می‌رود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اظهار خرسندی از اینکه موفقیتهای بسیاری در کشور در حوزه تولید علم داشتیم گفت: در این همایش نسبت به دو سال گذشته تعداد شرکت کنندگان دو برابر شده و حدود 470 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید.

دیناروند در ادامه عنوان کرد: در این همایش، افرادی از دانشگاههای مختلف و مراکز تحقیقاتی و دانشکده های داروسازی و همچنین دانشکده مهندسی بیوشیمی حضورخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha