توزیع سالانه 6 هزار واحد خون در بیمارستانهای کشور
سلامت نیوز : مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت اهدای خون در نجات جان انسانها، اظهارداشت: سالانه بیش از 6 هزار واحد خون و فرآورده خونی در بیمارستانهای کشور توزیع می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر بشیر حاجی بیگی در نخستین نشست شورای بسیج سازمان انتقال خون ایران پس از انتصاب فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج انتقال خون كشور، گفت: سازمانی كه در سال بیش از 2 میلیون اهداكننده خون دارد و با توزیع بیش از 6 میلیون واحد خون و فرآورده خونی به حدود 940 بیمارستان كشور جان هزاران هزار انسان را در طول سال نجات می‌دهد و در حوزه سلامت در كشور در رأس خدمات سلامت قرار دارد، همه كارش بسیجی است.

وی تاكید كرد: اهدای خون و تقویت آن اولین خط مشی ماست و باید اهم فالیت همه در این حوزه تجلی پیدا كند.

حاجی بیگی با ذكر این نكته كه سازمان انتقال خون كشور سازمانی منحصر به فرد است كه وظیفه تأمین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران را به عهده دارد، افزود: وظیفه سازمان و ما كه در این سازمان مشغول به كار هستیم بسیار سنگین است. باید همه فعالیت كنیم تا همكاری درون سازمانی بیشتر شود تا نتیجه كار در ارایه خدمت بیشتر سازمان و تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز جامعه تجلی یابد.

وی وظیفه همكاران بسیج سازمان را تقویت رفتار سازمانی مبتنی بر مكتب، آكنده از نظم و تقوای الهی دانست كه برای رسیدن به آن باید برنامه‌های قرآنی در سال آینده در صدر برنامه‌ها قرار گیرد و بر احادیث و نسخ بزرگان اتكا شود.

حاجی بیگی حضور فعال بسیج در فعالیتهای اهدای خون را مهمترین كار بسیج سازمان دانست كه همكاران بسیج باید در آن همت بگمارند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران همچنین خواهان برنامه‌ریزی بسیج سازمان برای آمادگی جهت برگزاری هرچه باشكوهتر چهلمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران شد.

وی با اشاره به اینكه همه ساله در اسفند ماه كه مردم مشغول برنامه‌های پیش از عید خود هستند و مراجعه برای اهدای خون كاهش می‌یابد، اعمال جراحی افزایش یافته و درخواست برای خون از بیمارستانها افزایش می‌یابد، افزود: از همكارانم می خواهم ضمن آن كه در برنامه اهدای خون مدیران و همكاران در روز نیكوكاری (14 اسفند) شركت می كنند و طی هماهنگی با بسیج سایر ادارات و وزارتخانه‌ها، پیشنهاد اهدای خون را در این روز به همكاران بسیج ارائه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha