پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 106600

تقاضا برای سفر نوروزی افزایش یافته است

سلامت نیوز : مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه 2857 پیشنهادها و شکایت‌های خود را از هر یک از هتل‌ها و مراکز اقامتی اعلام کنند.نرخ مصوب همه هتل‌ها مشخص است و واحد اقامتی نیز موظف است که این نرخ مصوب را در معرض دید مشتری قرار دهد. هیچ گونه افزایش نرخی برای نوروز 93 نخواهیم داشت و نرخ‌ها همانند سال گذشته است. تاکنون 6 استان کشور شامل تهران، البرز، کرمان، مرکزی، زنجان و آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای تخفیف 10 تا 40 درصدی به مسافران نوروزی اعلام کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ رئیس جامعه هتلداران از تشکیل ستاد هماهنگی جامعه هتلداران برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه 2857 پیشنهادها و شکایت‌های خود را از هر یک از هتل‌ها و مراکز اقامتی اعلام کنند.جمشید حمزه‌زاده در گفت‌و‌گو با ایران با تأکید براینکه به شکایت‌های مردمی در این حوزه در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود، گفت: اتحادیه پس از بررسی موضوع شکایت، آن را به اتحادیه هتلداران استان مربوطه ارجاع می‌دهد و آن‌ها نیز متناسب با نوع تخلف به موضوع رسیدگی می‌کنند. از طرفی شماره تماس همه تشکل‌های استانی هتلداران روی پورتال جامعه هتلداران ایران قرار گرفته و مسافران نوروزی می‌توانند به شکل مستقیم تماس گرفته و شکایت‌های خود را دنبال کنند.

نظارت مستقیم بر مراکز اقامتی
وی درباره نظارت و بازرسی بر ارائه خدمات و نرخ‌های دریافتی از گردشگران گفت: علاوه بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بر نحوه ارائه خدمات و نرخ‌ها، نظارت مستقیم دارد، جامعه هتلداران نیز به شکل مستمر و موردی، مراکز اقامتی را در طول ایام نوروز زیر نظر خواهد داشت.رئیس جامعه هتلداران به مردم اطمینان خاطر داد که اجازه کوچکترین تخلف و سوء‌استفاده‌ای را به مراکز اقامتی نخواهد داد.

حمزه‌زاده با تأکید بر این‌که هیچ مرکز اقامتی حق دریافت هزینه‌ای بیش از نرخ مصوب را ندارد، گفت: نرخ مصوب همه هتل‌ها مشخص است و واحد اقامتی نیز موظف است که این نرخ مصوب را در معرض دید مشتری قرار دهد، بنابراین اگر نرخی بیش از این مبلغ از مسافران دریافت شود، گرانفروشی محسوب شده و ما با واحد متخلف برخورد خواهیم کرد. وی البته تأکید کرد که جامعه هتلداران در برابرآن دسته از شکایت‌ها مسئول است که از طرف مسافران شخصی باشد و در صورتی که گردشگران از طریق آژانس‌های مسافرتی به سفر رفته باشند، انجمن صنفی تورگردانان موظف به پیگیری شکایت خواهد بود.

هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت
حمزه‌زاده همچنین درباره افزایش نرخ هتل‌ها برای نوروز93 گفت: تا الان هیچ گونه افزایش نرخی از طرف تشکل‌های استانی به جامعه هتلداران اعلام نشده، براین اساس تا این لحظه هیچ گونه افزایش نرخی برای نوروز 93 نخواهیم داشت و نرخ‌ها همانند سال گذشته است. وی در عین حال تأکید کرد که افزایش نرخ به اقتضای هر استان متغیر است و نمی‌توان شرایط یکسان را برای همه استان‌ها در نظر گرفت.

حمزه‌زاده البته به 3 علت، افزایش نرخ را برای امسال منطقی و عادلانه دانست وگفت: بالا رفتن نرخ مراکز اقامتی با توجه به افزایش قیمت کالاهای مصرفی و تورم طبیعی است، از طرفی ضریب اشغال هتل‌ها در روزهای غیر پیک بسیار پایین است و در همه جای دنیا نیز این قاعده اجرا می‌شود که هتلدار با توجه به عرضه و تقاضا در ایام پیک و پر مسافر نرخ را بالا می‌برد.

وی درباره سامانه رزرواسیون مراکز اقامتی برای نوروز 93 گفت: هم‌اکنون همه گروه‌های هتلی مجهز به سامانه رزرواسیون هستند و مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند و در مورد هتل‌های متفرقه هم علاوه بر سایت، رزرو از طریق تماس تلفنی امکانپذیر است. حمزه‌زاده درباره مجازات گرانفروشی مراکز اقامتی تصریح کرد: بر اساس قانون مرجع تعیین مجازات،کمیسیون درجه بندی متشکل از سازمان میراث فرهنگی و نماینده تشکل صنفی است و این کمیسیون در این زمینه رأی صادر می‌کند.  وی همچنین از افزایش تقاضا برای سفر به سراسر ایران در نوروز 93 خبر داد و گفت: آمار رزرو هتل‌های سراسر کشور نشان می‌دهد که امسال با افزایش تعداد مسافران نوروزی روبه‌رو خواهیم بود. حمزه‌زاده به اعلام آمادگی هتل‌ها برای ارائه خدمات با کیفیت به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت که اجرای برنامه‌های نوروزی ویژه تحویل سال نو و برگزاری جشن‌های هنری از جمله تسهیلات هتل‌ها برای پرکردن اوقات فراغت گردشگران در ایام نوروز است.

مدارس فقط برای فرهنگیان
وی همچنین از پذیرش آزاد مسافران نوروزی در مدارس کشور انتقاد کرد و گفت: بر‌اساس قانون و بخشنامه‌ها، مدارس فقط می‌توانند پذیرای فرهنگیان و خانواده هایشان باشند در حالی که ما مشاهده می‌کنیم که بعضی از این مدارس اقدام به پذیرش آزاد با ارائه خدمات بی‌کیفیت به گردشگران می‌کنند که این مسأله هم به ضرر مسافران آزاد و هم فرهنگیان است.

رئیس جامعه هتلداران با اشاره به مشکلاتی که از طریق اجاره دادن خانه‌های شخصی برای مسافران نوروزی اتفاق می‌افتد از اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی به منظور ساماندهی این مراکز خبر داد و تأکید کرد که هم‌اکنون ضوابط اولیه برای این منازل وجود دارد، اما لازم است که گسترش یابد. ضمن این‌که این منازل باید پذیرای سرریز مسافران هتلی با ارائه خدمات هتلی باشند که در حال حاضر چنین اتفاقی نمی‌افتد.  حمزه‌زاده درباره تخفیف مراکز اقامتی برای نوروز 93 گفت: تاکنون 6 استان کشور شامل تهران، البرز، کرمان، مرکزی، زنجان و آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای تخفیف
10 تا 40درصدی به مسافران نوروزی اعلام کرده‌اند و ممکن است تا سال جدید استان‌های دیگر هم به این 6 استان اضافه شوند.به گفته وی، جامعه هتلداران ایران با هزار و 100 هتل یک تا 5 ستاره در نوروز 93 پذیرای گردشگران از سراسر کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha