سلامت نیوز : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تجهیزات و امکانات خود را برای بروز احتمالی زلزله آماده کنیم، گفت: چنانچه زلزله در تهران رخ دهد بالای 5 میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین طلا در کنگره علمی تبعات سیاسی- اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی ناشی از زلزله احتمالی در شهر تهران و راهکارهای برون‌رفت آن که در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان تهران و با حضور فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت شهر تهران حدود 8 الی 9 میلیون نفر است که البته در طی روز این جمعیت به 12 میلیون نفر هم می‌رسد.

وی با اشاره به طرح این پرسش که معلوم نیست چقدر از مصالح و ساخت‌و سازهای ما استاندارد هستند یا خیر، گفت: در سال 88 - 89 در خیابان سعادت‌آباد ساختمانی ریزش کرد که در نهایت 25 نفر در آنجا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که 3 روز طول کشید تا اجساد از زیر آوار بیرون کشیده شوند.

طلا ادامه داد: متأسفانه تأسیسات در تهران قابل قبول نبوده و این در حالی است که ما امکانات متناسب در این حوزه نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تجهیزات و امکانات خود را برای بروز احتمالی زلزله آماده کنیم، گفت: چنانچه زلزله در تهران رخ دهد بالای 5 میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ما باید مردم را با زلزله در تهران آشنا کنیم که این مربوط به هلال‌احمر می‌شود و باید در این حوزه اقدامات وسیعی را انجام دهند ضمن اینکه چنانچه زلزله در تهران رخ دهد ما در موضوعات امنیتی، اجتماعی و سیاسی با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

طلا با اشاره به اینکه باید به دو موضوع خود امدادی و دگر امدادی توجه ویژه‌ای شود، گفت: در سال 1377 مصوبه‌ای به تصویب شورای عالی امنیت رسید که متأسفانه علیرغم گذشت سال‌ها هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است ضمن اینکه ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال اجرای این مصوبه هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت بر اساس آمار و گزارش‌ها سست‌ترین خانه‌ها در منطقه 12 ساخته شده است که همین امر در زمان وقوع زلزله مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha