جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 106632

برنامه پزشک خانواده در کشور توسعه می‌یابد

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده در سال آینده در کشور توسعه می‌یابد و در هر استان، یک شهرستان این برنامه را اجرا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسن هاشمی، بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری بیمارستان امام سجاد(ع) خشت و کنارتخته اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده در سال آینده در کشور توسعه می‌یابد و در هر استان یک شهرستان این برنامه را اجرا می‌کند.

وی افزود: بازرسان، اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس را بررسی کرده‌اند و موارد برای رفع مشکلات مشخص شده است.

هاشمی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم است که می‌توان گفت تنها دولتی بوده که مقوله سلامت جزو سه مقوله اصلی در آن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت حوزه سلامت در استان فارس را در مقایسه با سایر مناطق جنوب کشور، دارای شرایط بهتر و مناسب‌تری ارزیابی کرد.

وی گفت: جوانان استان فارس، ساعی، کوشا و توانمند هستند و می‌توان اظهار داشت که وضعیت فارس نسبت به استان‌های همجوار جنوبی در حوزه سلامت مناسب‌تر است.

هاشمی ادامه داد: این بیمارستان در حاشیه جاده مواصلاتی اصلی قرار گرفته و از این نظر، هزینه کردن برای ساخت و تجهیز آن برای مردم مورد نیاز بوده است.

وی بیان کرد: امیدواریم راه‌اندازی این مرکز درمانی به وضعیت درمان مردم منطقه کمک کند، اما مردم باید با تغییر شیوه زندگی سلامت خود را تامین کنند.

وزیر بهداشت گفت: افراد با تغییر شیوه زندگی از جمله ورزش و کاهش مصرف نمک غذایی، می‌توانند سلامت خود را تامین و از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنند زیرا دلیل 50 درصد مرگ و میرها ناشی از انواع سکته‌ها است.

هاشمی گفت: سلامت در دولت تدبیر و امید جزو سه مقوله اصلی است و باید با کار و تلاش چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در آوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین افتتاح بیمارستان امام سجاد(ع) خشت و کنارتخته گفت: این بیمارستان، مجهزترین مرکز درمانی است که در دوران مدیریتم راه‌اندازی می‌شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: از تمام مسئولان دست‌اندرکار احداث این مرکز درمانی قدردانی می‌کنم و امیدوارم در این مرکز خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات منطقه خشت و کنارتخته کمبود پزشک عمومی است که امیدواریم با حمایت وزیر بهداشت این نیاز رفع و زمینه خدمت‌رسانی به مردم با شرایط بهتری فراهم شود.

شاهین محمدصادقی، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه‌اندازی بیمارستان امام سجاد(ع) خشت و کنارتخته می‌تواند منشا خدمت‌رسانی به مردم منطقه باشد.

همچنین در ادامه سفر وزیر بهداشت به کازرون، دستگاه سی تی اسکن جدید بیمارستان این شهر با سرعت تصویربرداری بین 6 تا 20 برابر بیشتر از دستگاه پیشین این بیمارستان، به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان با صرف اعتباری معادل 12میلیارد ریال، گامی موثر در راستای رفاه حال شهروندان و اهالی منطقه کازرون است.

این دستگاه از نوع زیمنس دو اسلایس از خانواده سی تی اسکن اسپیرال است که تفاوت این دستگاه با دستگاه سی تی اسکن قبلی بیمارستان در این بوده که سرعت تصویربرداری بین 6 تا 20 برابر بیشتر خواهد شد و این مسئله موجب تسریع عمل تصویربرداری و بالا رفتن کیفیت عکس‌های رنگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha