جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 106634

۴ میلیون نفر در ایران دیابت دارند

سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بین ۵ تا ۶ درصد جمعیت کل کشور که حدود ۴ میلیون نفر می‌شود، به دیابت مبتلا هستند. تعداد این بیماران به علت کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب به خصوص مصرف فست‌فودها همچنان رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ باقر لاریجانی امروز در نشست شبکه تحقیقات پوکی استخوان و دیابت کشور  در بیمارستان شریعتی تهران افزود: دیابت  یکی از شایعترین بیماریهای کشور و عامل اصلی نارسایی کلیه، قطع عضو و نابینایی در کشور است.

وی ادامه داد: اگر فردی که قند خون بالا دارند، قند خون خود را مرتب کنترل کند. رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، ورزش کافی بکند و سیگار نکشد، زندگی کاملاً طبیعی خواهد داشت اما متأسفانه به علت بی توجهی مردم این بیماری به شدت در کشور ما رو به افزایش  است و در آینده هزینه های سنگین تری به جامعه تحمیل می کند.

لاریجانی گفت: حدود 7 درصد و در برخی شهرها تا 14 درصد افراد بالای 30 سال به دیابت مبتلا هستند اما در کل کشور حدود 5 درصد جمعیت به این بیماری ابتلا دارند که حدود 4 میلیون نفر می شود.

رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاظرنشان کرد: یکی از عوامل مهم گسترش دیابت در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر مصرف فست فودهاست.

وی گفت: افرادی که قند خون بالا دارند و در معرض خطر دیابت هستند لازم نیست رژیم غذایی سخت و غیر قابل تحملی داشته باشند حتی  10 درصد تغذیه آنها می تواند شیرینی های معمولی باشد که همه مردم خوردن آن را دوست دارند.

وی  افزود: مهم این است که افراد در معرض خطر دیابت، به طور مرتب ورزش کنند به خصوص اکنون که هوا به سمت بهاری شدن می رود از خانه بیرون بیایند و ورزش کنند، سیگار را به طور کامل کنار بگذارند، فست فود مصرف نکنند و رژیم غذایی مناسب داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha