جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 106638

هفت معجزه آب خوردن

سلامت نیوز : دوست دارید لاغر شوید؟ آب بنوشید. با این کار متابولیسم بدن تان افزایش می یابد و احساس سیر بودن می کنید. نوشیدن یک لیوان آب، پیش از خوردن غذا کمک می کند تا زودتر سیر شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ نوشیدن یک لیوان آب سرد به افزایش متابولیسم بدن تان کمک می کند. بدن تان برای گرم کردن خود باید بیش از پیش فعالیت کند که سبب سوختن کالری های اضافی می شود.

افزایش انرژی با نوشیدن آب
اگر احساس خستگی و ضعف می کنید، آب بنوشید. کم آب شدن بدن سبب خستگی می شود. نوشیدن آب کافی تاثیر مثبتی بر پمپاژ خون و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول های بدن می گذارد. 

کاهش استرس با آب
هفتاد تا هشتاد درصد بافت مغز از آب تشکیل شده است. اگر بدن تان کم آب شود، مضطرب می شوید. اگر احساس تشنگی می کنید، بدن تان تا اندازه زیادی کم آب شده است. برای کاهش میزان استرس، دو ساعت یک بار یک لیوان آب بنوشید.

تقویت کردن عضلات بدن با آب
نوشیدن آب از گرفتگی عضلات و مفاصل بدن پیشگیری می کند. وقتی به اندازه کافی آب بنوشید زمان بیشتری ورزش می کنید.

تغذیه کردن پوست
کم آبی، خطوط و چین چروک های پوست را عمیق تر می کند. آب، کرم زیبایی طبیعی است. نوشیدن آب، سلول های پوست را هیدراته کرده و سبب جوان تر شدن چهره می شود.

فعالیت روده ها و دستگاه گوارش
آب، همانند فیبر تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد دستگاه گوارش و روده ها می گذارد. تامین آب مورد نیاز بدن از ابتلا به یبوست جلوگیری کرده و فعالیت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. اگر بدن تان دچار کم آبی شود، آب موجود در روده ها گرفته شده و به یبوست مبتلا می شوید.

کاهش احتمال ایجاد سنگ های کلیوی با آب
آمار ایجاد سنگ های کلیه در حال افزایش است. یکی از عوامل اصلی ایجاد سنگ های کلیوی - به خصوص در کودکان - ننوشیدن آب است. آب، سبب دفع شدن نمک و مواد معدنی - عوامل اصلی ایجاد سنگ کلیه - از طریق ادرار می شوند.

به اندازه کافی آب می نوشید؟
اکثر بزرگسالانی که تندرست هستند مقادیر فراوانی آب می نوشند. اما مقدار آب مورد نیاز بدن تان به میزان فعالیت بدنی، آب و هوا، اندازه دور کمر و تندرستی بدن تان بستگی دارد. اگر ورزش می کنید و عرق می ریزید باید آب بیشتری بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha