عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلاتی در مدیریت منابع حوزه سلامت وجود دارد، گفت: مدیریت منابع در این حوزه در دست دو سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلاتی در مدیریت منابع حوزه سلامت وجود دارد، گفت: مدیریت منابع در این حوزه در دست دو سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان است.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از مهر، دکتر رسول خضری در سومین همایش کشوری سوختگی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، گفت: 70 درصد مشکلات به مدیریت منابع انسانی باز می‌گردد و شاید تنها 20 درصد آن مربوط به کمبود منابع مالی باشد و 10 درصد آن به مشکلات ساختاری بازگردد. ما بزرگترین سرمایه نیروی انسانی را داریم که متاسفانه توجه جدی به آن نشده است.

وی ادامه داد: مدیریت منابع و امر سیاستگذاری این حوزه در دست دو سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان است و در واقع 70 درصد بودجه سلامت در دست وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به وزرای بهداشت و رفاه و تامین اجتماعی تذکر داده بودیم که طرحی را در این خصوص بیاورند. در حالی که طرح تجمیع صندوق‌های بیمه و برنامه پنج ساله توسعه آمده اما هنوز محقق نشده است اصل 29 قانون اساسی را داریم که به موضوع بیمه همگانی تاکید دارد. هنوز بیش از 10 میلیون نفر از افراد جامعه هیچگونه بیمه‌ای ندارند و 15 میلیون نفر دیگر نیز از چند نوع بیمه برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha