وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال آینده با توسعه طرح پزشک خانواده، از هر استان کشور، یک شهرستان این طرح را اجرایی خواهد کرد.

وزیر بهداشت خبر داد: توسعه طرح پزشک خانواده در کشور از سال آینده

سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال آینده با توسعه طرح پزشک خانواده، از هر استان کشور، یک شهرستان این طرح را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترسیدحسن هاشمی که عصر روز پنجشنبه به شهرستان کازرون در استان فارس سفر کرده بود، گفت: بازرسان طرح پزشک خانواده، روند اجرای این طرح در استان فارس را ارزیابی کرده‌اند و راهکارهایی برای حل مشکلات مشخص شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتبارات مورد نیاز طرح پزشک خانواده تامین و با تزریق اعتبارات، مشکلات این طرح به حداقل ممکن کاهش یابد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم است که می‌توان گفت تنها دولتی است که مقوله سلامت جزو 3 مقوله اصلی در آن قرار دارد.

براساس این گزارش، وزیر بهداشت در سفر به شهرستان کازرون در استان فارس، از مرکز پژوهشی سلامت پارس واقع در شهر بالاده شهرستان کازرون، بیمارستان قائمیه شهرستان کازرون، بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) کازرون بازدید و بیمارستان امام سجاد خشت را افتتاح کرد.

دکتر هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: وضعیت حوزه سلامت در استان فارس در مقایسه با سایر مناطق جنوب کشور، دارای شرایط بهتر و مناسب تری است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان در حاشیه جاده مواصلاتی اصلی قرار گرفته و از این نظر، هزینه کردن برای ساخت و تجهیز آن یک نیاز بوده، اما مردم باید به این نکته توجه کنند که با تغییر شیوه زندگی سلامت خود را تامین کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین افتتاح این بیمارستان گفت: این بیمارستان، مجهزترین مرکز درمانی است که در دوران مدیریتم راه اندازی می شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: یکی از مشکلات منطقه خشت و کنارتخته کمبود پزشک عمومی است که امیدواریم با حمایت وزیر بهداشت این نیاز رفع و زمینه خدمت رسانی به مردم با شرایط بهتری فراهم شود .

براساس این گزارش، بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته 40 هزار متر مربع مساحت و 4 هزار و 800 مترمربع زیربنا دارد.

احداث این بیمارستان 8 سال قبل و در سال 1384 آغاز و 650 میلیارد تومان برای ساخت این مرکز درمانی هزینه شده و شامل 32 تخت و بخش‌های اورژانس، بستری، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha