سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 11 هزار میلیاردتومان در سال آینده به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است، گفت: کسری بودجه بیمارستان های دولتی باید از این بخش تامین شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 11 هزار میلیاردتومان در سال آینده به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است، گفت: کسری بودجه بیمارستان های دولتی باید از این بخش تامین شود.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، درخصوص کسری 6 هزار میلیاردی بیمارستان های دولتی در سال جاری اظهارداشت: خوشبختانه برای اولین بار مجلس و دولت اعتبارات ویژه ای را به بخش سلامت اختصاص دادند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در مجموع با حمایتی که از حوزه بهداشت و درمان شده می توان گفت مبلغ4800 میلیاردتومان از هدفمندی یارانه ها، یک درصد ارزش افزوده، مالیات خودروهای وارداتی به ارزش 250 میلیارد، فروش دخانیات به میزان هزار و 800 میلیارد که در مجموع 11 هزار میلیارد تومان می شود به این بخش اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از چالش های موجود برای وزارت بهداشت به ویژه در بخش بیمارستان های دولتی با اختصاص این اعتبارات برطرف می شود، گفت: تا زمانی که همه کسر اعتبارات نظام سلامت را جبران نکرده باشیم و سهم منابع سلامت از حوزه بودجه عمومی کشور به خوبی و با نگاه منطقی و واقعی در نظر گرفته نشود، هر پول و اعتبار جدیدی هم که اختصاص یابد نمی ‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. بنابراین مدیریت منابع بسیار اهمیت دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه کسری بودجه حوزه سلامت باید در ماه های ابتدایی سال آینده برطرف شود، تصریح کرد: تا آنجا که می دانیم وزارت بهداشت قصد ندارد که از محل اعتبارات ناشی از هدفمندی یارانه ها کسری بودجه خود را جبران کند بلکه اعتبارات هدفمندی کاهش هزینه های مصرفی مردم در بخش درمان مد نظر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha