مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ورود این سازمان به مسئله پیشگیری و غربالگری و شناخت به موقع بیماری به ویژه بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد.

ورود سازمان بیمه سلامت به حوزه پیشگیری از بیماری ها/غربالگری بیماری های خاص و صعب العلاج

سلامت نیوز:   مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ورود این سازمان به مسئله پیشگیری و غربالگری و شناخت به موقع بیماری به ویژه بیماری های خاص و صعب العلاج خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با اشاره به برنامه های حمایتی از بیماری های خاص و صعب العلاج اظهار داشت: یکی از برنامه های ما ورود به مساله پیشگیری، غربالگری و شناخت به موقع بیماری به ویژه بیماری های خاص و صعب العلاج است تا علاوه بر کنترل بیماری، درمان آن نیز تحت حمایت قرار گیرد.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: در سال جاری بیماری های خاص از لحاظ تامین اعتبار مورد حمایت قرار گرفتند که در تلاش هستیم تا در سال 93 حمایت‌ ها را افزایش دهیم.
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اجرای عدالت در سلامت نیز خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه عدالت در سلامت باید اجرا شود و این به معنی کاهش پرداخت از جیب مردم است که هنوز با تحقق کامل این موضوع فاصله داریم.
 
وی همچنین با بیان اینکه کمبود بودجه باعث شد تا مطالبات به موقع پرداخت نشود، گفت: خوشبختانه در سال آتی با رشد بودجه سازمان روبرو هستیم که با مدیریت صحیح و هدفمند کردن بودجه، طرح ها بهتر اجرایی می شود.
 
محسنی بندپی در مورد بودجه 93 بیمه سلامت ایرانیان گفت: در رابطه با برنامه های بیمه‌ سلامت رقم خوبی برای موضوع بیمه های روستایی و عشایری و همچنین شهرهای کوچک زیر 20 هزار نفر جمعیت، در سال آینده در نظر گرفته شده است.
 
همچنین محمد حاجی آقاجانی- معاون درمان وزارت بهداشت نیز از بررسی طرحی جدید در وزارت بهداشت خبر داده است که در صورت تصویب می تواند به کاهش چشمگیر هزینه های درمان بیماران صعب العلاج بپردازد، این طرح با عنوان «حفاظت مالی از مردم در مقابل هزینه های کمرشکن سلامت» نامگذاری شده است و بنا دارد که بیماران را در مقابل بیماری های صعب العلاجی مثل سرطان حمایت مالی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha