معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سلامت مادران در کنار سیاست افزایش جمعیت تاکید کرد.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سلامت مادران در کنار سیاست افزایش جمعیت تاکید کرد.

دکترعلی اکبر سیاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : هر چند این وزارتخانه سیاست افزایش جمعیت را پیگیری می کند اما در عین حال باید به سلامت مادران به وی‍ژه آن دسته از مادرانی که دارای بارداری های پر خطر هستند توجه کرد.

وی اظهارداشت: مادرانی که بارداری های پر خطر دارند شامل کسانی هستند که به مشکلاتی از جمله خطر سقط جنین ، فشار خون و یا دیابت در دوران بارداری دچار می شوند و به این افراد چه قبل از بارداری و چه در حین بارداری خدمات لازم را ارایه داد.

معاون وزیر بهداشت به وسایل پیشگیری از بارداری اشاره کرد و گفت : سیاست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی این است که این وسایل را برای مادرانی که بارداری پرخطر دارد ارایه دهند و قطعا برخی مراکز برای خدمات رسانی به این مادران وسایل یاد شده را ارایه می دهند.

سیاری در عین حال به سیاست افزایش جمعیت در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد که فاصله مناسب سنی بین تولد فرزندان خانواده ، فرزند آوری در سال های نخست ازدواج و کاهش سن ازدواج از جمله این سیاست ها است.

وی افزود : در زمان حاضر سه میلیون زوج نابارور در کشور بسر می برند و متاسفانه برخی زوج ها هم در کشورهستند که زمان نخستین فرزندآوری را به تاخیر می اندازند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی افزود : هر چند رشد جمعیت داریم اما باروری کل ( متوسط تعداد فرزندانی که یک مادر در طول دوران باروری خود می تواند داشته باشد ) در زمان حاضر حدود 8 / 1 است که اگر این رقم به 1 / 2 برسد می توان گفت که در آینده ایران به پیری جمعیت دچار نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha