جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 106657

بسیاری از افراد برای لاغر شدن و برطرف ساختن تمایل به خوردن شیرینی به مصرف میوه روی می‌آورند. این مواد خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که آنها را به جایگزینی مفید برای بدن تبدیل می‌کنند.

آیا مصرف بیش از حد میوه چاق می‌کند؟

سلامت نیوز: بسیاری از افراد برای لاغر شدن و برطرف ساختن تمایل به خوردن شیرینی به مصرف میوه روی می‌آورند. این مواد خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند که آنها را به جایگزینی مفید برای بدن تبدیل می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، میوه حاوی فوائد بی‌شماری برای سلامتی و عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی است اما آیا مصرف بیش از حد میوه می‌تواند در روند کاهش وزن خلل ایجاد کند؟

اغلب میوه‌ها حاوی میزان بالای فروکتوز و کربوهیدرات هستند و مصرف آنها برای افرادی که تصمیم دارند وزن خود را کاهش دهند، توصیه می‌شود. هر چند مصرف بیش از حد فروکتوز سبب افزایش سطح انسولین می‌شود و بدن هنگام بالا رفتن میزان انسولین در مدت زمان بیشتری فرآیند چربی‌سوزی را انجام می‌دهد.

فروکتوز توسط کبد تجزیه شده و اغلب به شکل چربی در بدن ذخیره می‌شود که می‌توان از آن به عنوان انرژی مورد نیاز بدن استفاده کرد.

برای افرادی که قصد کاهش وزن ندارند سطح فروکتوز مشکلی برای بدن آنان به وجود نمی‌آورد. همچنین در صورتی که مصرف بیش از حد میوه موجب اضافه وزن شود لازم است در میزان مصرف میوه و انتخاب نوع آن دقت بیشتری شود. به طور مثال، میوه‌های تیره معمولا پوست نازک‌تری دارند و آنتی‌اکسیدان بیشتری تولید می‌کند. علاوه بر این، میوه قره‌قاط و تمشک واکنش گلوکز را کاهش می‌دهد و فرآیند هضم را کند می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، به گفته پزشکان افراد در صورتی که قصد کاهش وزن دارند یا در مورد متابولیسم بدنشان نگران هستند باید در مقدار مصرف میوه در طول روز دقت داشته باشند و آن را به یک یا دو وعده در روز محدود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Mehdi Rahimi ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    GoodR