معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به نقل قول وزیر بهداشت در مورد لزوم تخصیص منابع جدید نظام سلامت به سازمان‌های بیمه‌گر و توزیع و تزریق آن از طریق این سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در جلسه‌ای که با حضور وزیر رفاه در وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، معتقد بود که بر اساس تجربه و مصوبات قبلی زمانی که منابع از طریق سازمان‌های بیمه‌گر بین مردم توزیع می‌شود، اثرات بهتری دارد.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به نقل قول وزیر بهداشت در مورد لزوم تخصیص منابع جدید نظام سلامت به سازمان‌های بیمه‌گر و توزیع و تزریق آن از طریق این سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در جلسه‌ای که با حضور وزیر رفاه در وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، معتقد بود که بر اساس تجربه و مصوبات قبلی زمانی که منابع از طریق سازمان‌های بیمه‌گر بین مردم توزیع می‌شود، اثرات بهتری دارد.

محمدعلی همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در زمان ایجاد منابع جدید به حوزه نظام سلامت باید این منابع از طریق سازمان‌های بیمه‌گر توزیع شود،‌ اظهار کرد: منابع جدیدی که قرار است در حوزه نظام سلامت تزریق شود در صورتی که از طریق سازمان‌های بیمه گر توزیع شود راحت تر به دست مردم رسیده و اثرات مطلوب‌تری دارد.

وی در پاسخ به اینکه در صورت تخصیص اعتبار 4800 میلیارد تومانی ایجاد شده بر اثر سهم یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده به وزارت بهداشت چه اتفاقی برای سازمان‌های بیمه‌گر رخ می‌دهد؟ گفت: در این صورت سر سازمان‌های بیمه‌گر بدون کلاه می‌ماند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص عدم اجرایی شدن ادغام سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت ایران و به تعویق افتادن زمان‌های اعلام شده توسط مسئولان بیان کرد: بر اساس بند 2 و 4 قانون پنج ساله برنامه پنجم توسعه به صراحت گفته شده که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی مستثنی از ادغام هستند.

همتی افزود: سازمان تامین اجتماعی معتقد است که باید زمینه‌های اجرایی شدن قانون آماده شده و بیمه خدمات پایه تعریف شود و در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران تنها سیاستگذاربوده و نباید مسائل مربوط به ادغام را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha