معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:هزینه کنترل دیابت برای این گروه از بیماران بالا است و مقرر شد بیمه ها در سال آینده 90 درصد هزینه داروهای بیماران دیابتی را پرداخت نمایند.

بیمه ها 90 درصد هزینه داروهای دیابتی را خواهند پرداخت

سلامت نیوز:‌ معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:هزینه کنترل دیابت برای این گروه از بیماران بالا است و مقرر شد بیمه ها در سال آینده 90 درصد هزینه داروهای بیماران دیابتی را پرداخت نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، رسول دیناروند موضوع کاهش سهم بیمه ها در تامین هزینه داروهای بیماران دیابتی را که به شکل شایعه مطرح شده تکذیب کرد .

وی به خبرنگاران گفت: دولت مصمم به مشارکت در تامین بخش قابل توجهی از هزینه های کنترل دیابت بوسیله بیمه ها شده و این اقدام را اساسی و حیاتی می داند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هزینه پیشگیری کمتر از درمان است و شهروندان بالای 30 سال در صورت کنترل منظم قند خون و نیز توجه به ورزش ، می توانند از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کنند.

معاون وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: اکنون همه داروهای اصلی مبتلایان به دیابت و افراد دچارقند خون، تحت پوشش بیمه ها قرار دارد و انواع انسولین اعم از انسولین های نسل قدیم و نسل جدید که سریع اثر می کنند و با مدت اثربخشی بیشتری هم هستند، تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

وی شمار مبتلایان به دیابت در ایران را حدود هفت تا 10 درصد جمعیت کشور برشمرد و گفت: سهم شهروندان در کلانشهرها از دیابت به دلیل کم تحرکی و نوع خاص زندگی از جمله استفاده از غذاهای آماده فوری ، به مراتب بیش از شهرهای کوچک است.

بیماری دیابت در ایران در سنین حدود 30 تا 40 سالگی رخ می دهد ، اما در آمریکا و اروپا افراد در سنین 60 تا 70 سالگی مبتلا می شوند.

عوارض متعدد بیماری دیابت از جمله عارضه های قلبی، عروقی، چشمی، کلیوی و در نهایت قطع عضو ذکر شده است .

دیابت شایعه ترین بیماری متابولیک دنیاست و در زمان حاضر 300 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند و برآورد می شود تا سال 2030 بالغ بر 500 میلیون نفر دچار این بیماری شوند که بیشتر آنها درکشورهای جهان سوم زندگی می کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي جانقرباني ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    با عرض سلام . خواهشمندم ترتيبي اتخاذ فرماييد بيمه تكميلي از بازنشستگان را طبق شاغلين كسر كنند ولي كامل خدمات بدهند . با تشكر