براساس نتایج طرح پژوهشی مقایسه ادراك و آرمان جوانان و والدین در ساختار خانواده، صرف نظر از تفاوت‌های فردی، وفاق و همگرایی نسبتا بالایی در سطح ادراك و آرمان جوانان و والدین در ساختار خانواده وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسازمان ملی جوانان، این طرح پژوهشی بر این اصل كه خانواده هسته اصلی تعاملات اجتماعی و نخستین منبع تفاهم و انطباق پذیری روانی است تاكید دارد.
براساس نتایج این پژوهش، منشا اصلی و بنیادی تفاهم و روابط اجتماعی، ریشه در تعاملات و ارتباطاتی دارد كه سرچشمه آن خانواده است و از سوی دیگر یكی از زمینه‌های مهم علت یابی ، پیش بینی و پیش آگهی روند تغییرات اجتماعی در موضوع رابطه و فاصله نسل‌ها در ساختار خانواده خواهد بود.
فاصله‌های بین نسلی بزرگی بین والدین و جوانان در خانواده دیده نمی‌شود .
در نتایج حاصله از این پژوهش با تاكید بر اینكه بیشترین شكاف بین والدین و فرزندان در ارزش‌های اجتماعی مشاهده می‌شود، آمده است: دیدگاه‌ها و میزان تفاهم والدین و فرزندان در موضوعات مختلف متفاوت است و تفاهم این دو گروه در موضوعات دینی و مذهبی بیشتر و در موضوعات سیاسی كمتر است.
نتایج این پژوهش همچنین بررسی فاصله بین نسلی در ساختار خانواده قومیت های مختلف ایرانی، در نظر داشتن محورهایی نظیر تفاوت ارزش‌های خانوادگی، سبك‌های تربیتی، الگوهای انتخاب همسر و میزان نقش و تاثیر ساختار اجتماعی بر چگونگی رابطه والد و فرزند و درك دو جانبه آنان در میزان توافق نسلی كشور را پیشنهاد می‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha