سلامت نیوز : معاون اجرایی دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت از پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی 10 "مرکز سلامت روان جامع‌نگر" در کشور در سال آینده خبر داد.

علی اسدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت اجرا و گسترش برنامه "مراکز سلامت روان جامع‌نگر" گفت: "مراکز سلامت روان جامع‌نگر" برنامه‌ای است که بیشتر در شهر دایر است و از طریق همکاری دانشگاه‌ها با بخش خصوصی، با تولیت و مسؤلیت دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، انجام می‌شود.

وی گفت: به این ترتیب از طریق انعقاد قرارداد همکاری با پزشکان بخش خصوصی، مراکزی تعیین می‌شوند تا افراد دچار مشکلات روانپزشکی به این مراکز مراجعه کرده و خدمات سلامت روان را بر اساس دستورالعمل مربوطه دریافت کنند.

اسدی ادامه داد: "مراکز سلامت روان جامع‌نگر" جزو برنامه‌های مهم در حال گسترش است. این برنامه تاکید ویژه‌ای بر مراقبت پس از ترخیص دارد. برنامه "مراقبت پس از ترخیص" مکمل برنامه "مراکز سلامت روان جامع‌نگر" است.

وی گفت: در حال حاضر چهار "مرکز سلامت روان جامع‌نگر" در کشور فعالیت دارند. در سال 93 نیز راه‌اندازی 10 مرکز در 10 شهرستان یا استان را پیش‌بینی کرده‌ایم. در این زمینه مباحث تامین بودجه و اعتبار مطرح است. جهت راه‌اندازی این مراکز لازم است که اعتبارات مربوطه تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha