بیماران به معضل زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان دامن نزنند

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: بیماران به معضل زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان با رفتار و کردار خود دامن نزنند.

پیام نوزاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دریافت مبالغ خارج از تعرفه مصوب بین برخی پزشکان به یک عمل شایع تبدیل شده است، که بیماران تا اندازه‌ای در قبح زدایی از این حرکت نکوهیده مقصر هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرمیزی گرفتن فقط در سیستم پزشکی وزارت بهداشت و درمان مطرح نبوده و یک بحث ریشه‌دار است، ادامه داد: نباید چنین تصور کنیم این معضل یک پدیده نوظهور، جدید و منحصر به پزشکان است، بلکه از ریشه‌های دیرپایی برخوردار است.

نوزاد اضافه کرد: سال‌های سال با این مسئله مردم و مسئولان دست و پنجه نرم کرده‌اند تا در صورت ریشه‌کن نشدن حداقل میزان وقوع آن کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: از نگاه پزشکان نخستین عامل وقوع این تخلف تعرفه‌گذاری نامناسب برای خدمات است، اگر طبیب از میزان حق‌الزحمه رضایت نداشته و احساس نکند خدمات و دریافتی او در یک کفه ترازو هستند به تخلف کشیده می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه با تاکید بر اینکه علل سوق یافتن پزشک به سمت دریافت‌های غیرقانونی باید ریشه‌یابی شود، ادامه داد: در بخش خصوصی موضوع به صورت توافقی بوده، بیمار و پزشک بر سر یک مبلغ مشخص به توافق می‌رسند.

این فعال جامعه پزشکی با اظهار تاسف از بروز و ظهور این تخلف در بخش دولتی خاطرنشان کرد: در حالی که بیمار با سیستم دولتی، پرسنل دولتی روبه‌رو است با تقاضای پرداخت زائد روبه‌رو شود باید تاسف خورد کما اینکه این قبیل معضل‌ها به طور جدی توسط مسئولان ذی‌صلاح پیگیری می‌شود.

نوزاد با اظهار به اینکه بیماران و خانواده آنها نباید از طریق تن دادن به این قبیل درخواست‌های غیراخلاقی و غیرقانونی به فراگیر شدن معضل دریافت زیرمیزی دامن زنند، اظهار داشت: در صورت برخورد با چنین مسائلی باید مسئولان امر را برای رسیدگی به مسئله در جریان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha