بلاتکلیفی صندوق‌های بیمه‌ای برای تجمیع/ یکسان سازی بیمه‌ها هنوز در دستور کار قرار نگرفته است

سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تجمیع بیمه های درمانی گفت: یکسان سازی بیمه های درمانی در دستور کار قرار نگرفته است و هنوز هیچ صندوق بیمه ای تجمیع نشده است.

عباس صلاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به تعدد صندوق های بیمه ای اظهار داشت: بیمه های متعددی از جمله بیمه ارتش، تامین اجتماعی، شرکت نفت، صدا و سیما و بیمه های مکمل داریم که این بیمه های درمانی ضد و نقیض هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به نبود یکپارچگی میان بیمه های درمانی افزود: در حال حاضر بیمه درمانی ارتش 90 درصد، تامین اجتماعی 60 درصد هزینه ها را پوشش می دهد که ما می بینیم میان بیمه ها یکپارچگی وجود ندارد لذا اعتقاد ما بر این است که تمام افراد باید به صورت جامع تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه تجمیع بیمه های درمانی کار کوچکی نیست، تصریح کرد: یکسان سازی بیمه های درمانی انجام می شود و بیمه برای همگان یکسان می شود، البته هم اکنون در این راستا اقداماتی انجام شده اما هنوز به طور کامل در دستور کار قرار نگرفته است.
صلاحی تأکید کرد: تجمیع بیمه‌ های درمانی تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه است اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته و این موضوع همچنان در بلاتکلیفی باقی مانده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بخش حمایتی بیمه ها باید در اختیار وزارت تعاون قرار بگیرد، گفت: با حمایت های وزارت تعاون در بخش بیمه بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha