کاهش حد مجاز فلزات سنگین برنج‌های وارداتی در سال۹۳/عرضه فله برنج ایرانی متوقف می‌شود

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برنجهای وارداتی سال آینده فقط از منابع معتبری که وزارت بهداشت تایید کند وارد می‌شود. مقررات فنی برای حد مجاز فلزات سنگین اجرا شده، برنجهای ایرانی نیز شناسنامه‌دار و از عرضه فله خارج ‌می‌شوند.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، در مورد سرنوشت برنج‌های وارداتی آلوده، گفت: سازمان غذا و دارو، برنامه بلندمدتی را با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی و اتحادیه واردکنندگان پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد:‌ همچنین هماهنگی‌های لازم با بخش های متولی در دولت و تمام نهادهایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، انجام شده تا نظارت‌ها تشدید شود.

دیناروند گفت:‌ بنابراین اعلام کرده‌ایم که از سال آینده واردات برنج از خارج از کشور فقط از منابع معتبر خواهد بود. این منابع از سوی سازمان غذا و دارو تأیید شده و مرتب مورد بازدید قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:‌ همچنین مقررات فنی در مورد برنج‌های وارداتی را اصلاح و آن را سختگیرانه کردیم و تقریباً 20 درصد حد مجاز فلزات سنگین که در برنج می‌تواند باشد را پائین‌تر آوردیم تا کیفیت آن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در عملکرد گذشته، برنج‌های وارداتی یک درصد در گمرک با توجه به آزمایش‌هایی که صورت گرفت رد شدند.

دیناروند افزود: استاندارد و مقررات فنی برنج سال آینده ابلاغ می‌شود و این مقررات باعث می‌شود حتی برنج‌های وارداتی که اتحادیه‌ها وارد می‌کنند، چنانچه از منابع معتبر وارد نشود، به 10 درصد بازگشت برسد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای برنج‌های تولید داخل نیز در سال 93 برنامه‌هایی داریم تا از حالت عرضه فله خارج و شناسنامه‌دار شوند.

وی ادامه داد: بنابراین به برنج‌های ایرانی در سال آینده شناسه نظارت می‌دهیم و با برنامه‌های در دست اجرا به نظر می‌رسد کنترل ما در سال آینده نسبت به سال‌های گذشته بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha