شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 106699

5 غذای کاهنده درد روماتیسم کدامند ؟

سلامت نیوز : این مطلب را بخوانید تا با پنح سوپر غذای کاهنده درد روماتیسم آشنا شوید.

1- موز سرشار از پتاسیم است و به انواع شیرینی، غذا، نوشیدنی ها و ... افزوده می شود. پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه، تراکم استخوان ها را افزایش داده و علایم و نشانه های روماتیسم را کاهش می دهد.

2- توت سیاه، علاوه بر خوش طعم بودن سرشار از آنتی اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. نتایج بررسی های اخیر نشان داده، افزایش آنتی اکسیدان های بدن به کاهش التهاب مفاصل مبتلایان به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

3- ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. یافته های دانشمندان انجمن مبارزه با روماتیسم آمریکا نشان می دهند، التهاب و درد مفاصل افرادی که دست کم دو روز در هفته ماهی سالمون می خوردند کاهش یافته است.

4- یافته های محققان نشان می دهند، چای سبز خواص ضد التهابی دارد و علایم و نشانه های آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش می دهد.

دانشمندان بلژیکی با افزودن مواد تشکیل دهنده چای سبز به کشت سلولی غضروف انسان، مواد شیمیایی و آنزیم هایی که غضروف ها را از بین می برند را نابود کردند.

5- آب پرتقال، مثل سایر مرکبات سرشار از ویتامین ث است. ویتامین ث نقش اساسی در رشد طبیعی غضروف ها ایفا می کند. کمبود ویتامین ث تاثیر منفی بر تندرستی استخوان ها، دندان ها و غضروف های بدن می گذارد.

منبع : سلامانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha