آمار خونگیری در 11 ماه اول سال 92 اعلام شد

سلامت نیوز : مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، به اعلام آمار 11 ماهه خونگیری در کشور پرداخت و گفت: در بهمن ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 استان کشور با رشد اهدای خون مواجه بودند.

دکتر بشیر حاجی‌بیگی در گفت وگو با (ایسنا)، افزود: به ترتیب استان‌های هرمزگان، بوشهر، همدان،‌ خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین میزان اهداء‌ در سال 92 را داشتند که از این میان استان هرمزگان 40 درصد رشد را از خود نشان داد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، با بیان این که طی 11 ماه اول سال 92 در مجموع 2 میلیون و 310 هزار و 804 نفر به پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 836 هزار و 991 نفر موفق به اهدای خون شدند که بیشترین میزان دریافت خون مربوط به استان‌های تهران،‌ فارس و خراسان رضوی بوده است.

حاجی‌بیگی ادامه داد:‌ شاخص اهدای خون مستمر در 11 ماه امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این شاخص در سال گذشته عدد 50.54 درصد را نشان می‌داد اما امسال به 50.8 درصد ارتقاء یافت.

به گفته وی، استان سمنان با 66.8 درصد، استان خوزستان با 59 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد با 58 درصد بیشترین میزان اهدای خون مستمر را نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند.

مدیرکل روابط سازمان انتقال خون ایران، همچنین به شاخص اهدای خون بانوان در کشور اشاره کرد و گفت: اهدای خون توسط بانوان آمار بالایی ندارد اما بانوان استان لرستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی تمایل بیشتری به اهدای خون نشان می‌دهند و در یازده ماه اول امسال بالاترین آمار مربوط به اهدای خون را از آن خود کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha