شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 106725

افسانه‌ها و حقایق درباره مثانه

سلامت نیوز : حجم طبیعی مثانه چقدر باید باشد؟ شب ادراری خطرناک است؟ جواب اینها و چند سئوال دیگر را می‌توانید در زیر بخوانید.

افسانه: مثانه کوچک، مشکلات بزرگ

برخی از افراد از مثانه کوچک و نشت ادرار شکایت می کنند و فکر می کنند ظرفیت مثانه شان کم است. پزشکان معتقدند، حجم مثانه طبیعی بین یک تا دو فنجان است. عامل اصلی نشت ادرار ضعف عضلات، عوارض جانبی داروها، عفونت و آسیب های عصبی است.

حقیقت: دو بار در شب ادرار کردن درست نیست.

یک بار ادرار کردن در طول شب قابل قبول است، اما بیش از دوبار ادرار کردن در طول شب نگران کننده است و برای معاینه باید به پزشک مراجعه کرد. برخی عوامل تکرر ادرار در طول شب عبارتند از: - نوشیدن مقدار زیاد مایعات پیش از خواب

- بزرگ شدن پروستات
- مصرف برخی از داروها
- فعالیت بیش از اندازه مثانه

افسانه: باید هشت لیوان آب در روز بنوشید.

نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز افسانه ای است که برخی پزشکان ساخته اند. میزان مورد نیاز آب بدن افراد بستگی به نوع فعالیت، آب و هوا و اندازه بدن آنها دارد. وقتی احساس تشنگی می کنید آب بنوشید تا بدن تان هیدراته باقی بماند. اگر چنین نکنید، ادرارتان غلیظ شده و خطر ایجاد سنگ کلیه به شدت افزایش می یابد.

حقیقت: به احتمال زیاد هر یک از افراد با مشکلات مثانه دست و پنجه نرم می کنند.

مردان - بزرگ شدن پروستات و آسیب های نخاعی - و زنان - افتادگی مثانه، زایمان، عفونت دستگاه تناسلی و مجرایی ادرار - در طول زندگی با مشکلات مثانه دست و پنجه نرم می کنند و پس از مراجعه به پزشک تحت درمان قرار می گیرند.

منبع : سلامانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha