شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 106726

سلامت نیوز :معاون طب سنتی وزارت بهداشت، ورود به طب سنتی را یک تکلیف برای متولیان نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود خدادوست ضمن بیان این مطلب افزود: از آنجا که پذیرش طب ایرانی- سنتی که در فرهنگ مردم ریشه دارد راحت، ارزان و در دسترس بوده و با تکیه بر دانش بومی است بنابراین یک فرصت محسوب می‌شود ولی به دلیل افراطی گری‌هایی که در زمینه این طب وجود دارد به عنوان یک خطر برای سلامت نیز می‌تواند محسوب شود.

وی با اشاره به ورود افراد و سازمان‌های غیر مسؤل و غیر رسمی به حوزه طب سنتی اظهار داشت: به علت وجود افراط و تفریط‌هایی که در طب سنتی از سوی مردم وجود دارد، حوزه طب سنتی آسیب پذیر است و ضروری است متولیان سلامت، ورود منطقی و ضابطه مند در این حوزه داشته باشند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت که در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سخن می‌گفت، در ادامه افزود: در چند سال اخیر تعداد عطاری‌ها در کشور از 2 هزار به 10 هزار عطاری رسیده است که این افزایش به علت احساس نیاز مردم ایجاد شده است.

ایجاد اعتدال از طریق توسعه آموزش آکادمیک طب سنتی

خدادوست یکی از راه‌های جلوگیری از افراط و تفریط در رشته طب سنتی را توسعه آموزش آکادمیک طب سنتی عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که دارای دانشکده طب سنتی نیز هستند باید با هماهنگی معاونت طب سنتی خود دانشگاه و یا زیر نظر دفاتر طب سنتی دانشگاه هدایت شود.

تشکیل شورای راهبردی طب ایرانی- اسلامی

معاون طب سنتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به منظور توسعه ضابطه‌مند و هماهنگ با سایر حوزه‌های سلامت،‌ شورای راهبردی طب سنتی ایجاد شده است که اعضای آن را نمایندگان تام الاختیار معاونت‌های وزارت بهداشت، نمایندگان دانشگاه‌های دارای دانشکده طب سنتی و اعضای بورد طب سنتی تشکیل داده‌اند.

وی در ادامه گفت: سیاستگذاری در برنامه‌ریزی‌های اولیه از طریق این شورا انجام می‌شود که بعد از آن به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها نیز ابلاغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha