شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 106727

سلامت نیوز : روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی منتشر کرد که تخمین زدنِ سال‌های باقی‌مانده از عمر یکی از موضوعاتی است که اکثر انسان‌ها تمایل دارند بتوانند آن را با یک آزمایش ساده انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در یک بررسی جدید متخصصان علوم پزشکی در اروپا مشاهده کردند که میزان برخی از زیست‌نشانگر‌های موجود در خون می‌تواند در تعیین مدت زمان باقی‌مانده عمر نقش داشته باشد.

متخصصان برای شناسایی این ترکیب‌های کشنده نمونه‌های خون بیش از 17 هزار نفر را در استونی و فنلاند بررسی و وجود 106 نوع پروتئین‌ مختلف را در آنان بررسی کردند.

به گفته متخصصان پس از گذشت دوره‌ای پنج ساله، نمونه‌های خون افرادی که در این فاصله زمانی فوت کرده‌ بودند با نمونه خون شرکت‌کنندگان دیگر مقایسه شد.

آنان مشاهده کردند که چهار زیست‌نشانگر‌ «آلفا اسید 1 گلیکوپروتئین»، «آلبومین»، «لیپوپروتئین» با تراکم پایین و «سیترات» به طور غیرمعمول در بیماران فوتی پنج سال پیش از مرگشان بالا بوده است.

به گفته این متخصصان این چهار زیست‌نشانگر‌ ممکن است نشان‌دهنده بیماری‌ها و مشکلات نهفته کشنده‌ای باشد که بسیاری از بیماران به آن توجه نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha