سلامت نیوز : متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت:مراقبت از دندان باید از یکسالگی شروع شود، کودکان فرهنگ مسواک زدن را از والدین می‌آموزند، زمانی که درد دندان شروع شود یعنی دیگر کار از کار گذشته است.

محمدحسین خوشنویسان در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر فردی دچار دندان درد شد باید بداند که فرصت مناسب را از دست داده است.

متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: کودک را باید قبل از سن یکسالگی به دندانپزشک برد تا هم دهان کودک را معاینه کند و هم آموزش لازم برای بهداشت دهان را به والدین ارائه دهد.

وی افزود: بعد از مصرف هر بار شیر باید دندان‌های کودک تمیز شود تا در طول دوره شیرخوارگی دچار پوسیدگی دندان نشود. می‌توان این امر را با مراقبت صحیح و استفاده از گاز مرطوب یا مسواک انگشتی انجام داد.

متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی تصریح کرد: از 3 سالگی به بعد والدین یک مدل و الگوی خوب برای آموزش مسواک زدن به کودک هستند تا طی آن مراقبت‌ فردی انجام شود و کودک از همان ابتدا فرهنگ دندان‌های زیبا و سالم را در تمام عمر به دنبال داشته باشد.

خوشنویسان ادامه داد: مسئله دندان مسئله زیبایی نیست چرا که دندان سالم، سلامت کل بدن را تأمین می‌کند و اگر افراد به دلیل نداشتن دندان سالم نتواند منابع ویتامینی و پروتئینی را مصرف کنند به بیماری‌های سیستمی دچار می‌شوند که در ادامه به بیماری عفونی منجر ‌شود.

متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی تصریح کرد: 2 بار مسواک زدن که هر کدام دو دقیقه وقت فرد را می‌گیرد می‌تواند برای تمام عمر فرد دندان‌های خوب و سالمی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha