شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 106734

سلامت نیوز : متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید دریافتند که جلبک‌های دریایی حاوی ترکیبات نهفته و موثر برای کاهش وزن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ‌پزشکان دانشگاه «نیوکسل» در این مطالعه ترکیبی را در جلبک‌های دریایی شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از جذب شدن چربی در بدن جلوگیری کند. همچنین آزمایش‌ها حاکی از آن است که «اسید آلژینیک» یا «آلژینات» از ترکیبات موجود در جلبک دریایی قهوه‌ای می‌تواند هضم چربی در معده را متوقف سازد.

علاوه بر این وجود فیبر طبیعی در جلبک‌های قهوه‌ای که از جذب چربی در بدن جلوگیری می‌کند می‌تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب باشد.

به گفته این پزشکان، بررسی روی اسید آلژینیک به دست آمده از جلبک‌های دریایی نشان داد حتی مصرف میزان اندکی از این ترکیب، مقدار دریافت چربی را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

پروفسور «جف پییرسون»، محقق ارشد این مطالعه گفت:‌ در بررسی‌های اولیه اسید آلژینیک به ترکیب نان اضافه شد و قدم بعدی این است که برای تاثیر افزودن این ترکیب به رژیم غذایی روزانه در آزمایش‌های کلینیکی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته متخصصان در حالی که این ترکیب بتواند با چاقی مبارزه کند احتمالا بهترین گزینه برای جلوگیری از جذب بالای چربی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha