سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امکان اسکان اضطراری 60 هزار نفر و تغذیه اضطراری ۱۲۰ هزار نفر از هموطنانمان را در ایام نوروز فراهم کرده‌ایم و در صورت وقوع حادثه امکان درمان اضطراری ۲۲ هزار نفر وجود دارد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با فارس، در مورد جزئیات اجرای طرح امدادرسانی نوروزی که هر ساله توسط هلال‌احمر اجرا می‌شود اظهار داشت: 1262 پست و پایگاه فعال با بیش از 5 هزار نیروی عملیاتی امدادی در جاده‌های سراسر کشور به هموطنانمان برای ایام نوروز خدمات ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین 3150 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 1150 دستگاه آمبولانس، 161 دستگاه خودروی نجات و سایر تجهیزات امدادی و عملیاتی نیز در طرح نوروزی امدادگران را پشتیبانی می‌کنند.

کولیوند در پاسخ به اینکه برای حوادث اضطراری در ایام نوروز چه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده‌اید گفت: امکان اسکان اضطراری 60 هزار نفر و تغذیه اضطراری 120 هزار نفر از هموطنانمان را فراهم کرده‌ایم و در صورت وقوع حادثه امکان درمان اضطراری 22 هزار نفر وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر به این نکته اشاره کرد که نیرو و توانمندی سازمان هلال‌احمر در نوروز سال 93 نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در مورد آمار خدمات ارائه شده در طرح زمستانی هلال‌احمر نیز گفت: طی این مدت تاکنون 280 هزار از هموطنانمان که دچار حادثه شده‌اند امدادرسانی شده اند و تعداد عملیات طرح زمستانه 26 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است که بیشترین میزان عملیات مربوط به برف و کولاک با 134 درصد رشد و در استانهای گیلان، مازندران، فارس و خراسان رضوی بوده است.

طرح امداد نوروزی هلال‌احمر هر ساله از 25 اسفند آغاز شده و تا 16 فروردین ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha