سلامت نیوز : به منظور گسترش همکاری‌های متقابل اجرایی و عملیاتی،‌ آموزشی و علمی و آزمایشگاهی، پژوهشی و فناوری، بهداشتی، درمانی و توانبخشی، عام المنفعه و غیره میان جمعیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی کشور در زمینه‌های خدمت رسانی در هنگام بروز حوادث و سوانح در راستای امداد و نجات و توانبخشی با برنامه ریزی و سازمان دهی لازم در جهت ارتقای کارایی و اثربخشی تفاهم نامه همکاری امضا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ استفاده از امکانات مادی و معنوی هر دستگاه در ارتقای انتقال و توسعه کمی و کیفی دانش و مهارت و فناوری و برنامه ریزی دوره‌های آموزشی و علمی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و ... همچنین تلاش به منظور بهره مندی از توان علمی، تخصصی، فنی و اجرایی و تشویق اعضای جمعیت و نظام پزشکی برای ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی و ... موضوع تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام پزشکی و جمعیت هلال احمر کشور است.

بر اساس این تفاهم نامه و در مباحث آموزشی و پژوهشی همکاری جهت برنامه ریزی و سازماندهی و اجرای سمینارها، کنگره‌ها و دوره‌های تخصصی کوتاه مدت توسط دانشگاه‌های مربوطه، همکاری متقابل در تدوین، ‌تالیف و ترجمه کتاب و متون و جزوات، محیط‌های شبیه سازی شده و مقالات علمی، آموزشی و پژوهشی و همچنین بهره مندی از فناوریهای نوین در آموزش طرفین توسط کارشناسان و اساتید دو طرف در نظر گرفته شده است.

همچنین در بند دوم این تفاهم نامه و در زمینه مباحث امداد و نجات مقرر شده که برنامه ریزی و سازماندهی همکاری و هماهنگی جهت هدایت، تشویق و بسترسازی برای مشارکت داوطلبانه حداقل یک سوم اعضای گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی در ارائه خدمات امداد و نجات صورت گیرد.

همچنین همکاری و برنامه ریزی در راستای برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه مدت و تخصصی امداد و نجات برای اعضای داوطلب گروه پزشکی از دیگر بندهای مطرح در این زمینه از همکاری‌هاست.

در زمینه مرکز پزشکی حج و زیارت نیز مقرر شد که همکاری جهت بهره مندی از نیروهای علوم پزشکی داوطلب در زمینه امور پزشکی حج و عتبات عالیات و فراهم سازی شرایط و امکانات مناسب و لازم جهت برخورداری اعضای نظام پزشکی از فرصت خدمت در تیم‌های پزشکی حج و عتبات عالیات صورت گیرد.

در زمینه مباحث جوانان و داوطلبان، بهداشت، درمان و توانبخشی، نیز سازمان نظام پزشکی و جمعیت هلال احمر ایران تعهداتی را متقبل شدند.

گفتنی است، این تفاهم نامه که به امضای دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران و همچنین دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی رسیده از زمان امضا برای چهار یا یک سال تعیین می‌شود و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ خواهد بود. همچنین در صورت رضایت طرفین می‌تواند تمدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha