سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر ایران از طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با برپایی بیش از 10 هزار پایگاه جاده‌ای و حضور بیش از 20 هزار نیرو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان نظام پزشکی به همراهی و هماهنگی ارگان‌های دست اندرکار سلامت با یکدیگر اشاره کرد و گفت:‌ هلال احمر نهادی مردمی و داوطلبانه است. جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی تلقی می‌شود که بعد ملی و بین المللی دارد. اساس شکل گیری آن نیز ارائه خدمات داوطلبانه به محرومان، نیازمندان، در راه ماندگان، جنگ زدگان و ... است.

وی افزود: مسئله جوانان بعد مهمتر فعالیت جمعیت هلال احمر است. نجات، اسکان، درمان اضطراری و پشتیبانی‌های اجتماعی از عمده‌ترین مسائلی است که در جمعیت هلال احمر دنبال می‌شود. همچنین جمعیت هلال احمر به مقوله توانبخشی و نگهداری نیز می‌پردازد.

وی به فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی خانه جامعه پزشکی کشور است بنابراین مناسب است که دو نهاد جمعیت هلال احمر و سازمان نظام پزشکی بتوانند همکاری‌های بهتر و بیشتری را در قالبی رسمی‌تر داشته باشند.

وی بر لزوم بازبینی در ساختار جمعیت هلال احمر تاکید کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام پزشکی در حوزه‌های امداد و نجات، آموزشی، مسائل فرهنگی، بشردوستی و مسائل مربوط به حوزه جوانان همکاری‌هایی خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha