شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 106752

سلامت نیوز: چغندر ملین، نرم کننده و ادرارآور است و در رفع یبوست نقش عمده ای را ایفا می کند. همچنین اهمیت به سزایی در دستگاه گوارش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، اگر فشار خون بالا دارید توصیه می کنیم از این معجون بنوشید تا فشارخون را پایین بیاورد، آب لبو و چغندر به دلیل محتوای نیتراتی خود فشار خون را پایین می آورند. 

نیترات موجود در آن آثار سودمندی برای حفظ سلامت قلب و عروق دارد، چرا که مقدار اکسید نیترات را در خون افزایش می دهد و از این طریق اثر مثبتی بر جای می گذارد.

گلچینی از خواص لبو:

- به ساختن گلبولهای قرمز خون کمک می کند، خون را تصفیه کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

- چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان باردار قرار بگیرد.

- لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین (ث) و اسید فولیک است که از بروز کم خونی در افراد بویژه دختران جوان ممانعت می کند.

- چغندر ملین، نرم کننده و ادرارآور است و در رفع یبوست نقش عمده ای را ایفا می کند. همچنین اهمیت به سزایی در دستگاه گوارش دارد

- چغندر مانند هویج دارای کاروتن است که در معده تبدیل به ویتامین A می شود.

- چغندر مخلوط با آب هویج دفع کننده سنگ کیسه صفراست.

- قرار دادن دست و پای ترک خورده در آب گرم شده برگ چغندر، موجب بر طرف شدن عارضه می شود.

- مصرف چغندر برای درد مفاصل و نقرس مفید می باشد چون مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

زیاده روی در مصرف آن برای معده مضر است و همچنین موجب دل پیچه می گردد و برای پختن چغندر از ظروف آلومینیومی استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha