سلامت نیوز : یک بیمار مبتلا به اچ.آی.وی مثبت با بیان اینکه افراد مبتلا به ایدز همچون سایرین حق زیستن دارند، گفت: برای جا افتادن این موضوع باید آگاهی‌دهی بیشتری به افراد جامعه صورت بگیرد.

فریبرز.ا در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: حدود 6 سال پیش در ادرارم خون مشاهده کردم و با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش، متوجه شدم به هپاتیت B و C و HIV آلوده هستم.

وی ادامه داد: در مراجعه به مرکز بیماری‌های رفتاری میلاد تهران برای انجام آزمایش، خواهرم مرا همراهی می‌کرد و از ابتدا متوجه بیماری من شد.

فریبرز گفت: خانواده‌ام افراد تحصیل‌کرده‌ای هستند، اما وقتی متوجه بیماریم شدند، برخورد نامناسبی با من داشتند و در واقع از خانواده رانده شدم.

این بیمار مبتلا به ایدز تصریح کرد: سه سال قبل از ابتلا به ایدز به‌دلیل اعتیاد از همسرم جدا شدم و در حال حاضر دو دختر دارم که با مادرشان زندگی می‌کنند و گاهی آن‌ها را می‌بینم.

فریبرز با تاکید بر اینکه از ترس رانده شدن، چیزی از بیماریم به همسر سابق و دخترانم نمی‌گویم، خاطرنشان کرد: من معتاد تزریقی بودم و دلیل آلودگی من نیز استفاده از سرنگ آلوده برای تزریق مواد مخدر بود.

وی با بیان اینکه با این بیماری کنار آمده‌ام، ابراز داشت: با تمام مشکلاتی که دارم، احساس خوش‌بختی می‌کنم و پنج سال است که از مواد مخدر پاک شده‌ام.

این بیمار مبتلا به ایدز  اذعان داشت: با رعایت نکات و توصیه‌های پزشکی به زندگی خود ادامه می‌دهم و هرگز کابوس مرگ ندارم.

وی با بیان اینکه موسسه افرای سبز امکانات بهداشتی و آموزشی بسیاری به من و سایر بیماران داده و روند درمان ما را مورد حمایت قرار می‌دهد، افزود: من موضوعات لازم برای انتقال نیافتن بیماری از من به سایر افراد را رعایت می‌کنم.

فریبرز با تاکید بر اینکه حاضر نیستم به دیگران خسارت بزنم، عنوان کرد: ایدز یک درد پنهان است و علائم ظاهری در افراد ندارد و افراد جامعه با کسب آگاهی بیشتر می‌توانند دنیای ما را بیشتر درک کنند.

وی حق زیستن برای افراد مبتلا به ایدز را مساوی با سایر افراد بیان کرد و گفت: افراد مبتلا به ایدز همچون سایر افراد جامعه حق زیستن و زندگی عادی و معمولی دارند و برای جا افتادن این موضوع باید آگاهی‌دهی بیشتری به افراد جامعه صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha