مشکلات نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد از زبان معاون وزیر بهداشت

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت نظارت بر کمپ‌های درمان اعتیاد را امری چندوجهی خواند و گفت: وزارت بهداشت ارایه دهنده خدمت در این کمپ‌ها نیست و تنها جزء ناظرین این کمپ‌ها محسوب می‌شود.

دکتر محمد آقاجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره جنبه‌های مختلف، پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور گفت: درمان اعتیاد از جنبه‌های مختلفی برخوردار است. مباحث پیشگیرانه باید از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری شود؛ چرا که اعتیاد از زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی برخوردار است.

وی در این باره ادامه داد: بنابراین پیشگیری از اعتیاد باید در دستگاه‌های مختلف مورد برنامه ریزی قرار گیرد. این امر اکنون در حال پیگیری است. در مجموع قوه قضاییه، وزارت بهداشت، پلیس، بهزیستی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه دخیلند.

آقاجانی مباحث مربوط به درمان‌های سرپایی‌ اعتیاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: درمان‌ سرپایی در کلینیک‌های ترک اعتیاد سطح شهر که عمدتا در بخش خصوصی فعال هستند (تعداد معدودی در بخش دولتی) صورت می‌گیرد.

وی درباره کمپ‌های درمان اعتیاد (کمپ‌های ماده 15 و 16) نیز گفت: درمان اعتیاد در این کمپ‌ها با نظارت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. البته وزارت بهداشت جزیی از دستگاه‌های ناظر بر فعالیت این کمپ‌هاست و خود وزارت بهداشت ارایه دهنده خدمات در این کمپ‌ها نیست و تنها جزء ناظرین محسوب می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت چند وجهی است و دستگاه‌های مختلف باید این نظارت را انجام دهند. حوزه بهداشت و درمان این کمپ‌ها به وزارت بهداشت مرتبط است.

وی افزود: هرچند اکنون نظارت بر فعالیت این کمپ‌ها صورت می‌گیرد اما مشکلات زیادی نیز وجود دارد. آنچه که ما از اداره کل سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت خواسته‌ایم، افزایش جدی نظارت‌ بر کمپ‌هاست. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دخیل در امر اداره این کمپ‌ها و افزایش نظارت‌های بازرسان وزارت بهداشت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، کاهش مشکلات بهداشتی - درمانی در این کمپ‌ها را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کامبیز-اصغری ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام-صاحب کمپی میگفت اینا که میایندو میروند (بازرس) از خودماند.الان میفهم چی مگفتن.بازسی که قبل از اومدنش کمپ را اب وجارو کنند مهمان است که تنها میاید و میرود.انتقال گوسفندانی دمه دارمثل من به باغات اطراف ونگرفتن امار کمپ از طرف بازرس نشانی از ضعف و بی قانونی است .بلا نسبت-شما شرم یر مسولین بیکفایت