سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: رؤسا و مدیران بیمارستانها موظف هستند یک شیفت کامل ۸ ساعته در بیمارستان باشند و حتی در ساعاتیکه حضور ندارند هم مسئول مشکلات احتمالی هستند.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه مدیریت بیمارستان‌ها گفت: برای اداره خوب بیمارستان‌ها رئیس بیمارستان و مدیر آن باید یک شیفت کاری را به مدت 8ساعت در روز به طور مرتب و کامل در بیمارستان باشد.

وی ادامه داد: این مدیران بیمارستانی در ساعاتی که در بیمارستان حضور ندارند باید در تماس با بیمارستان بوده و پاسخگوی مشکلات احتمالی پیش آمده باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: بسیاری از مدیران با علاقه بالا بیش از این ساعت را در بیمارستان‌ها حضور دارند اما اگر بخواهیم برنامه‌ریزی مناسبی برای توانمند ساختن مدیران و ارتقای مدیریت بیمارستانی داشته باشیم باید این مدیران حضور مستمر با علاقه و پیگیر داشته باشند.

آقاجانی در مورد اینکه در ساعت‌های گفته شده گاهی دیده می‌شود که رؤسای بیمارستانی مشغول کار دیگری باشند، گفت: حضور رؤسای بیمارستان‌ها برای فعالیت‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود و ممکن است آنها برای جلسات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داشته باشند یا در سازمان‌های بیمه پیگیر امور بیمارستان‌ها باشند. اما زمانی را که این رؤسا باید اختصاص بدهند یک شیفت کاری 8 ساعته است که البته عمدتاً این اتفاق می‌افتد.

آقاجانی در پاسخ به این که بهتر بود رؤسای بیمارستانی مدیریت بیمارستانی بیاموزند، گفت: بحث انتخاب رؤسای بیمارستان‌ها و رشته آنها مهم است. اگر پزشک بالینی نباشند اشراف کاملی به مباحث تخصصی ندارند.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت بیمارستانی اعتقاد داریم افرادی که فارغ‌التحصیل مدیریت هستند اگر بخواهند بیمارستان را مدیریت کنند باید به علوم پزشکی آشنا شوند و در مقابل متخصصان نیز برای اداره بیمارستان‌ها باید به علم مدیریت آشنا شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: بنابراین نیاز به هر دو تخصص وجود دارد در عین حال پزشکان توانمندی در مدیریت بیمارستان‌ها داریم و وزارت بهداشت برای ارتقای توانمندی آنها برنامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha