5/3 میلیون نفر با اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیمه می‌شوند

سلامت نیوز : براساس ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، دولت مجاز است حداکثر تا 50 درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را برای اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی، گسترش و تأمین بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقای سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه کند که در این خصوص بنابر اعلام رئیس جمهوری، اختصاص بخشی از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها برای ارتقای حوزه سلامت و بهبود خدمات درمانی و اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در سال 93 خواهد بود.

بیمه 9 گروه از اقشار جامعه با هدفمندی یارانه
محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایران با بیان این که این سازمان آمادگی دارد در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها نقش فعال و مؤثرتری را داشته باشد، ‌گفت: یکی از رویکردهای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هدایت و سوق دادن بخشی از وجوه خالص حاصل از اجرای آن برای تعمیم و گسترش بیمه‌های اجتماعی است که سازمان تأمین اجتماعی نیز در این زمینه با برخورداری از امکانات لازم و طراحی ساز و کارهای مورد نیاز، این امکان و آمادگی را دارد تا از محل اجرای قانون هدفمندی، جمعیت بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی افزود: تاکنون 9 گروه از اقشار مختلف جامعه با حمایت دولت و اختصاص بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها، بیمه شده‌اند.این مقام مسئول اظهار داشت: بیش از 912 هزار و 350 نفر از رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون‌‌شهری از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که 50 درصد () حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: تاکنون 2 هزار و 661 نفر از کارفرمایان صنفی کم‌درآمد، 165 هزار و 741 نفر زن سرپرست خانوار، 75 هزار و 108 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، 6 هزار و 618 نفر از کارکنان توانبخشی سازمان بهزیستی، 2 هزار و 911 نفر از مربیان مهدکودک، 265 نفر از صیادان، 2 هزار و 645 نفر از زنبورداران و 5 هزار و 76 نفر از نویسندگان و هنرمندان کشور با پرداخت  حق بیمه تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گفته <زدا>، تعداد افرادی که از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیمه شده‌اند، مجموعاً یک میلیون و 173 هزار و 375 نفر است.وی اظهار داشت: گزارشات و بررسی‌های انجام شده، بیانگر آن است که از محل هدفمندی یارانه‌ها در صورتی که منابع پایداری ایجاد شود، می‌توان تا 3 میلیون و 500 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داد.

به گفته این مقام مسئول، به‌رغم گذشت سه سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون فقط 150 میلیارد تومان از این محل به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است. این در حالی است که این سازمان تعهدات خود را درخصوص اجرای این قانون به نحو مطلوب انجام داده است. <زدا> افزود: خوشبختانه رویکردی که از سوی مدیرعامل سازمان در جهت گسترش بیمه‌های اجتماعی هدف‌گذاری شده است، بیانگر آن است در بزرگ‌ترین نهاد عمومی غیردولتی، این اراده و آمادگی برای همراهی با سیاست‌های دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.

دعوت از کارفرمایان برای انصراف از دریافت یارانه
کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران و انجمن‌های صنفی کارفرمایی با صدور بیانیه‌ای، ضمن حمایت از رویکرد‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، اعلام می‌دارند که تاکنون یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند.

در این بیانیه آمده است:‌ اینک در راستای برنامه‌های دولت و به منظور همراهی در فرایند توسعه اقتصادی کشور، از گروه‌های برخوردار بویژه کارفرمایان محترم سراسر کشور دعوت می‌کند تا همگام با این حرکت جمعی، ‌ضمن انصراف از دریافت یارانه نقدی، زمینه ایجاد ظرفیت در هدفمندی یارانه‌ها، مسیر رونق فضای کسب و کار، ‌ایجاد ظرفیت اشتغال، ‌بهبود وضعیت درمان و ارتقای سلامت و امنیت غذایی در کشور را فراهم نمایند.امید است این حرکت اجتماعی بتواند اهداف دولت تدبیر و امید را در تحقق برنامه‌ها و اهداف عدالت اجتماعی یاری‌رسان باشد.

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران همچنین حمایت قاطع خود را از مواضع و مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اعلام می‌نمایند و معتقدند این مذاکرات در چارچوب عزت و مصلحت کشور است. بی تردید این راهبرد، شرایط بهبود فضای کسب و کار و نیز ایجاد ظرفیت‌های اشتغال را در کشور فراهم می‌سازد. بنابراین ضمن تأکید بر حقوق هسته‌ای ملت ایران، حمایت‌های بی‌دریغ خود را از تیم مذاکره کننده اعلام می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha