پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 106810

صبحانه را در بالای "معده" بنشانید

سلامت نیوز: صبحانه بایستی شامل یک سوم تا یک چهارم غذای روزانه باشد. بنابراین باید سعی کرد شب قبل به اندازه‌ای غذا میل شود که صبح روز بعد اشتهای کافی برای صرف صبحانه موجود باشد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازباشگاه خبرنگاران، باتوجه به کاربرد دستگاه گوارش، هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت لزوم برخورداری از یک دستگاه هاضمه خوب و سالم را انکار کند. یک دستگاه هاضمه بد و بروز عوارضی نظیر زخم معده و اثنی عشر، یبوست، آپاندیسیت و... آرامش را از زندگی سلب می‌کند. 

برای حفظ سلامت و بهداشت دستگاه هاضمه باید رعایت کامل بهداشت شخصی به ویژه دهان و دندان، رعایت نظم و ترتیب در صرف غذا، جویدن کامل غذا و تنوع در نوع غذاهای مصرفی که باعث تحریک اشتها و هضم آسان و سریع غذا می‌شود لازم و ضروری است.

دوری جستن از عصبانیت و  اضطراب هنگام غذا خوردن و صرف غذا در محیط با نشاط، پرهیز از مصرف غذاهایی که به تجربه دریافته‌اید مصرف آن‌ها ناراحتی‌هایی در اعمال گوارشیتان به وجود می‌آورد یعنی به اصطلاح عامیانه آن غذا‌ها به شما نمی‌سازد، از نکات مهمی است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. 

در مواقع مقتضی به ورزش و تفریح بپردازید و از تمریناتی که موجب تعدیل کار دستگاه گوارش می‌شود استفاده کنید. محیطی که در آن غذا صرف می‌کنید باید روشن، تمیز و فاقد بوی نامطبوع باشد، اگر میز غذا را با دسته گلی بیاراییم و نیز محل آن طوری باشد که منظره خوش آیندی داشته باشد در هضم غذا کمک موثری می‌کند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha