سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بودجه اختصاصی برای توسعه منابع و امکانات دانشگاه برای سال آینده را محدود ارزیابی کرد و گفت: طبق قانون تنها 15 درصد از اختصاص منابع در حوزه تملک دارایی‌ها به دانشگاه صورت می‌گیرد و این بودجه محدود به هیچ عنوان امکان به روز کردن امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه را به ما نمی‌دهد.

دکتر محمود بیگلر در گفت وگو با ایسنا ، با تاکید بر اینکه بودجه و پول کافی برای به روز کردن امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود ندارد، گفت: وضعیتی که الان در زمینه امکانات و تجهیزات بیمارستانی از لحاظ به روز و مدرن بودن در سطح دانشگاه وجود دارد در حد منابع و بودجه اختصاصی به دانشگاه است و اگر بخواهیم میزان این منابع مالی اختصاصی را با سطح به روز بودن امکانات بیمارستانی بسنجیم باید گفت در حد بسیار ایده آلی قرار داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تملک دارایی‌ها بیشتر از 15 درصد تخصیص منابع به دانشگاه اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: طبق قانون تنها 15 درصد از اختصاص منابع در حوزه تملک دارایی‌ها به دانشگاه صورت می‌گیرد و این بودجه کم هر سال بخصوص طی دو سال اخیر محدودیت‌هایی را اعمال کرده است. اگر شرایط منابع دانشگاه را نسبت به آن درصد اختصاصی بخواهیم بسنجیم در حد ایده آلی از منابع و تجهیزات بیمارستانی قرار داریم و من معتقدم این میزان اختصاصی به هیچ عنوان کافی نیست.

دکتر بیگلر ادامه داد: وقتی یک برآوردی از هزینه ها و نیازهای دانشگاه در حوزه تجهیزات و امکانات بیمارستانی داشته باشیم 50 میلیارد تومان برای توسعه بخش‌ها و خرید تجهیزات پزشکی نیاز است و از این میزان تنها 10 میلیارد تومان اختصاص داده شده است. قطعا 40 میلیارد تومان فاصله بین نیازها و آنچه که وجود دارد دیده می شود بنابراین دانشگاه نسبت به مصوبه قانونی و استانداردهایی که باید در زمینه تجهیزات بیمارستانی داشته باشد هنوز فاصله دارد و محدودیت منابع این امکان را به ما نمی دهد به آن حد از وضعیت ایده آل دست یابیم.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص بودجه اختصاصی جهت توسعه منابع برای سال آینده نیز اظهار کرد: در بودجه اختصاصی سال آینده به دانشگاه، حقوق کارکنان جبران شده است ولی در خصوص تملک و سایر نیازهای توسعه‌ای، هنوز همان محدودیت‌های سال‌های قبل به قوت خود باقی است. امیدواریم از مسیرهای دیگر نظیر هدفمند کردن جذب کمک‌های مردمی و سایر راه‌های مجازی که دانشگاه برای جبران کسری بودجه خود در اختیار دارد بتوان تا حدودی این مشکلات را کاهش داد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه مقدمات و ضروریات اولیه در خصوص توسعه و منابع را دارند ولی نمی توانیم از تجهیزات به روز شده در بیمارستان‌های تحت پوشش خود استفاده کنیم به طوری که هر کدام از بیمارستان‌ها در این زمینه با مشکلاتی خاصی مواجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha