سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، تزریق چربی از بدن فرد را بهترین و ‌طبیعی‌ترین روش برای برجسته کردن گونه دانست و گفت: استاندارد نبودن ژل‌های تزریقی برای افزایش حجم گونه و سایر اعضای صورت می‌تواند منجر به حساسیت و واکنش‌های آلرژی و بروزعفونت‌های مقاوم و کاهش بینایی شود.

دکتر محسن بهمنی کشکولی در گفت وگو با ایسنا ، ژل‌ها به دو دسته دائمی و موقتی تقسیم می‌شوند، گفت: ژل‌های موقتی یا استاندارد بعد از تزریق، در مدت مشخصی (بسته به نوع ژل تزریق شده) در اثر روند طبیعی متابولیسم بدن جذب و به تدریج از بین می رود.

وی با بیان این مطلب که ژل‌های دائمی به دلیل آن که از پلیمرهای مصنوعی تشکیل شده و در بدن جذب و دفع نمی‌شوند و برای همیشه در موضع تزریق شده باقی می‌ماند، اظهار کرد: معمولا این ژل‌ها در محل تزریق‌ شده ثابت نمی‌ماند، حرکت می‌کند و به جاهای دیگر صورت منتقل می‌شود که عوارض آن چندین ماه بعد از انجام تزریق نمایان می‌شود.

کشکولی با تاکید بر اینکه افرادی که تمایل به تزریق ژل را دارند، باید از ماده تزریقی اطمینان حاصل پیدا کنند چرا که ممکن است بر عملکرد بینایی تاثیر بگذارد، افزود: عدم تقارن، بدشکلی، عفونت و ایجاد حساسیت از عدم بکارگیری تکنیک صحیح و استاندارد نبودن ماده تزریقی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر این مطلب که برجسته کردن گونه باید توسط جراح پلاستیک صورت گیرد، گفت: در بعضی از افراد به دلیل ناکافی بودن ساختار استخوانی لازم است از پروتز جهت برجسته کردن گونه انجام شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم تزریق چربی از خود بدن را بهترین و ‌طبیعی ترین روش برای برجسته کردن گونه دانست و توضیح داد: چربی از نواحی مانند شکم و سطح داخلی ران گرفته می‌شود و پس از تزریق جذب گونه شده و با رژیم یا ورزش آب نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه 30 تا 40 درصد چربی بعد از تزریق، توسط بدن جذب می‌شود، تصریح کرد: لازم است چربی بیشتری نسبت به نیاز تخمین زده شده برداشت شود و در بعضی موارد لازم است برای تکمیل نتیجه و یا برقرار کردن تقارن بیشتر از تزریق مجدد چربی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha